Hoewel er geen focus op ligt, laat ik een leuk zakhorloge niet liggen als deze voor een interessante prijs wordt aangeboden.
Er moet dan bovendien wel iets bijzonders aan het horloge zijn. In dit geval een extra opdruk op de wijzerplaat en een schitterende gravure op het achterdeksel.
Vanmiddag pas binnen gekregen dus nog niet veel wijzer maar ik vermoed dat er begin 20ste eeuw een juwelier aan de Place de Fusterie 10 in Genève heeft gezeten, genaamd Iono.
Het nummer op de binnendeksel suggereert een productiejaar van 1910 dat goed overeenkomt met de art nouveau gravure achterop.
Verder zijn er tal van trademarks te vinden op de binnenzijde achterdeksel. De beer in combinatie met 0900 duidt op zilver meen ik. Duits zilver ook wel gun metal genoemd. Het kroontje (?) met daaronder een G heb ik nog niet weten te duiden. Hou me aanbevolen voor tips .
Kortom, leuke Omega zakhorloge weten toe te voegen aan de collectie. Nog even een foto van het uurwerk om het geheel in stijl af te sluiten.
Dank! Vrees dat het horloge het gilletje niet gaat halen. Die draag ik (nog) niet. Ben er inmiddels achter waar het kroontje met de G eronder voor staat.
Zwitserland had in die tijd een aantal Bureaux de Controle die het gehalte aan goud, zilver, platina e.d. controleerden.
Zij sloegen dan ook de zilver en goud merkjes in de case deksel als alles klopte. En vervolgens hun eigen trademark. In dit geval het kroontje en de letter G van het Bureau de Controle Genève.
Mooie aanwinst, en in nette staat. Veel plezier ermee
Duits zilver is volgens mij trouwens wat anders, dat is een goedkope legering. Dit is echt zilver.