NA omega non-ac 2230.50

Vanochtend mijn nieuwe NA opgehaald. Ik was eigenlijk aan het zoeken naar een 2254.50. Tijdens het struinen op internet zag ik een 2254.50 maar met applied logo. Na 10 keer doorklikken bleek het een mod te zijn 2254.50 met een wijzerplaat van een 2230.50. Deze laatste opgezocht en blijkt de ‘non Ac’ te heten ofwel de ‘non america’s cup’.

Dit model kwam uit na de gelimiteerde americas cup seamaster en heeft wat bijzondere verbeteringen.
Geen americas cup op de wijzerplaat en niet de limited edition gegraveerd naast de kroon.

En dan het logo en de uurmarkeringen:

This watch was special though because Omega didn’t just take away the America’s Cup script off the dial of the Ref 2533.50, they greatly enhanced it by giving it a set of beautifully finished, rhodium-plated white gold applied dial furniture. Taking it a step further, even the Omega logo and lettering was also rhodium plated white gold and riveted into the dial.

Wat een mooi horloge!
41mm diameter en slechts 12mm dikte! Kwam ook nog eens in full set met pasjes, doos en de hangtag.

En dan de foto’s

Nog een foto van de 2254.50 mod met wijzerplaat van 2230.50 en een secondenwijzer van planet ocean.

En als laatste nog de vergelijking 2254.50 vs 2230.50 vs america’s cup

Fijn weekend!

51 likes

Zet er een de bezel van een 2254 op en je hebt een dijk van een horloge!

3 likes

ze blijven mooi :+1:
geniet ervan

1 like

Beter dan de

Gefeliciteerd met de aanwinst :partying_face:

2 likes

Mijn beste,

Goed gedaan hoor!!
Ziet er magnifiek uit.
Een schitterend horloge van een befaamd horlogehuis.
Geniet er met volle teugen van. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Geniet ervan :ok_hand:

1 like

Inderdaad beter dan de AC, die gegraveerde tekst op de zijkant vind ik niet mooi, de opgelegde indices en logo wel.

1 like

Gefeliciteerd! Veel draagplezier!

Ik ben niet zo thuis in de referenties van dit model? Wat is er anders ten opzichte van het origineel?

1 like

Heel tof :star_struck:

1 like

Mooie Seamaster, veel plezier er mee en van. Ik heb al jaren de mod. 21 jaar geleden de ‘standaard’ gekregen als trouwhorloge en aantal jaren later voor €50,- een non-AC wijzerplaat op de kop getikt.

Groeten
Rutger

3 likes

Deze heeft opgelegd logo en omkaderde uurmarkeringen. Ook geen gravering in de kast zoals bij de americas cup editie

1 like

Ziet er nog tip top uit na zoveel jaar dan :+1:

€50 zal nu niet meer mogelijk zijn denk ik :sweat_smile:

1 like

Dat denk ik ook niet. In die tijd nog wel eens gekeken naar de witgouden bezel van jouw versie maar die was los al €400,-. Overigens kocht ik de wijzerplaat hier, of op het DZVL-forum, van een dienende militair. Hij zat op dat moment in Afghanistan en verzond de wijzerplaat vandaar.

Groeten
Rutger

2 likes

Mooi hoor gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Gefeliciteerd met je NA

1 like

Veel plezier van dit horloge.

1 like

Heel veel draagplezier met dit mooie exemplaar :pray: