Vanochtend mijn nieuwe NA opgehaald. Ik was eigenlijk aan het zoeken naar een 2254.50. Tijdens het struinen op internet zag ik een 2254.50 maar met applied logo. Na 10 keer doorklikken bleek het een mod te zijn 2254.50 met een wijzerplaat van een 2230.50. Deze laatste opgezocht en blijkt de ‘non Ac’ te heten ofwel de ‘non america’s cup’.
Dit model kwam uit na de gelimiteerde americas cup seamaster en heeft wat bijzondere verbeteringen.
Geen americas cup op de wijzerplaat en niet de limited edition gegraveerd naast de kroon.
En dan het logo en de uurmarkeringen:
This watch was special though because Omega didn’t just take away the America’s Cup script off the dial of the Ref 2533.50, they greatly enhanced it by giving it a set of beautifully finished, rhodium-plated white gold applied dial furniture. Taking it a step further, even the Omega logo and lettering was also rhodium plated white gold and riveted into the dial.
Wat een mooi horloge!
41mm diameter en slechts 12mm dikte! Kwam ook nog eens in full set met pasjes, doos en de hangtag.
Mooie Seamaster, veel plezier er mee en van. Ik heb al jaren de mod. 21 jaar geleden de ‘standaard’ gekregen als trouwhorloge en aantal jaren later voor €50,- een non-AC wijzerplaat op de kop getikt.
Dat denk ik ook niet. In die tijd nog wel eens gekeken naar de witgouden bezel van jouw versie maar die was los al €400,-. Overigens kocht ik de wijzerplaat hier, of op het DZVL-forum, van een dienende militair. Hij zat op dat moment in Afghanistan en verzond de wijzerplaat vandaar.