NA: Omega Planet Ocean

Ik laat je wel weten welke het precies is en de kosten zodra ik meer weet. Ik word er dinsdag over gebeld.

1 like

Nice… Enjoy. ik had eigenlijk een BB58 verwacht van je, @tompj :slight_smile:

Na 4 verschillende PO’s versleten te hebben te hebben de afgelopen 12-13 jaar ben ik nu toch echt al weer een jaar of drie “PO-loos”. Wel altijd nog een zwak gehad voor dit model, precies om de reden die je aangeeft…

P.S. kan ik alvast op de lijst voor overname? :stuck_out_tongue:

1 like

Die heb ik geprobeerd. Op foto’s en zelfs in het handje mooi, maar om de pols doet hij het niet voor me.

1 like

Damnnn wat is de Omega Planet Ocean met die matte bezel toch schitterend.

Een verstelbare gesp is natuurlijk wél een must op zo’n stunner

1 like

Eentje op MP vandaag

Omega Seamaster Planet Ocean, 42mm, 5 JANUARI DEAL €2850,-
€ 2.900,00

1 like

Thanks!

Trouwens… Was ik alweer vergeten maar bedenk mij net dat ik een van die 4 PO’s een jaar of 5-6 geleden bij Tom zelf heb opgehaald… :stuck_out_tongue: Dat was ook een 42mm 8500, maar dan in titanium.

1 like

Correct, dit is niet mijn eerste.

Prachtige aankoop. Hoe is de achterkant? :upside_down_face:

1 like

Dat heeft me nog nooit gestoord. Ik heb m in deze configuratie bijna de hele zomer als Toolwatch gedragen.

3 likes

Moet me dringend zo eentje met oranje stiksel bestellen. Heb er zelf een met zwart stiksel, maar dit is wel iets leuker, minder klassiek.

1 like

Voordeel van de versie met oranje numerals is dat je een losse oranje bezel kan aanschaffen en een tooltje om de bezel te swappen zonder schade.

Vervolgens lekker zo pronken in de zomer op je zeilboot… :sunglasses:

12 likes

Heerlijk die felle oranje bezel :+1:

Die matte oranje bezel is wel erg mooi. Mooier dan de oude glanzende aluminium.

Was leuk ding hoor :sunglasses:

Een van mijn 5 PO exen :upside_down_face:

3 likes

Geinig! Is dat keramisch en liquid metal? Gewoon via de AD? En wat zijn de kosten? Ben ook benieuwd dan naar dat tooltje.

Mooi weer Tom. En op dag 3 vd maand helemaal in balans :wink:

1 like

Bezel is zelfde materiaal als de zwarte, ceramic.

Het swappen is niet zo gemakkelijk als bij de oude 2500 PO’s maar is wel mogelijk. Er worden zo nu en dan bij dealers en op MP wel eens wat PO’s met 2 kleuren bezels aangeboden.

Ofrei zegt $289 voor de bezel. Omega wil soms wel eens wat lastig doen wanneer je onderdelen wilt bestellen die niet voor je originele horloge bedoeld zijn, maar er zijn wel AD’s en service centers die daar minder moeilijk over doen. Ik heb in het veleden meerdere keren onderdelen bestelt via een bedrijf ik het oosten van het land, die moeten je kunnen helpen. PB maar voor de naam als je interesse hebt.

Qua tool, er is een officiële Omega tool die aanbevolen wordt, maar eigenlijk te duur is om dit interessant te maken. Online zijn wel verschillende aftermarket oplossingen te vinden, zoals de 42mm variant van bergeon.

Ik begrijp dat er tevens aangeraden wordt om de bezel terug te plaatsen met een glaspers. Dit om te voorkomen dat wanneer je met je vingers oneven druk uitoefent op de bezel de ceramic insert scheurt door eventuele flex.

Het is dus mogelijk, maar vraagt wel wat handigheid/hulpmiddelen. Ik heb er zelf overigens geen ervaring mee maar heb mij er destijds behoorlijk in verdiept toen ik nog een PO had. Uiteindelijk was het horloge alweer geflippert en is het er niet van gekomen…

1 like

Veel dank voor je uitgebreide antwoord. Bijzonder fijne informatie.

Ik doe het voorlopig met de zwarte bezel, maar in de toekomst vind ik dit wel een leuke afwisseling.

1 like

Zou ik ook doen. ongetwijfeld dat er hier nog wat meer mensen zijn op het forum met bezel swap ervaringen.

1 like

Kom toevallig een dergelijke PO tegen die met twee bezels wordt aangeboden.

1 like