NA: Omega Railmaster 1957 (met unboxing)

Ik mag weer een nieuwe aanwinst tonen vandaag. Eentje die op mijn long list stond, maar waar ik pas echt verliefd op werd toen ik hem om had.
Ik kwam eigenlijk een Globaster passen. Deze lag ernaast en ving meteen mijn blik. Ik vond hem zo gaaf dat ik de (ook fraaie) blauwe Globemaster spontaan vergat.

Vandaag de knoop doorgehakt en het horloge aangeschaft. In de winkel al de stickers gepeld, maar voor de vorm maar even een soort ‘unboxing’ om ook de attributen te tonen.

Dus eerst maar de binnendoos:

Het betreft een gelimiteerde serie (van meer dan 3000 overigens), en daar hoort uiteraard een nummer bij:

Juist na…zomaar een nummer.
Dan de fraaie rode Omega box:

En dan…deksel open:

Leuke ‘vintage’ ribbelstof en extra goodies in een leren reismap:

Die bevat: twee banden, een nato, een soepel zwart leren bandje en een bandentool met daarin extra pushpins.

Het horloge zelf: geweldig fraai afgewerkt, voorzien van bol, gemerkt saffier. Band heeft snelverstelling. Niet echt vintage, maar wel zo praktisch.

Het horloge meet 38mm, met vrij lange lugs. Ideaal en uiteraard conform het origineel. Gebruik is gemaakt van het co-axiale 8806 uurwerk. Een Metas gecertificeerd hoogstandje. Niet zichtbaar overigens vanwege het dichte achterdeksel.

Tot slot: de band met de gepolijste buitenlinks (veel mooier m.i. dan gepolijste center links), is veel minder scherp en veel verfijnder dan bijvoorbeeld de band van de Seamaster 300 vintage geïnspireerde duiker van de reguliere serie die ik eerder had.
Fijn zaken gedaan en werkelijk uitstekend geholpen door Ace&Dik te Amsterdam!

148 likes

Prachtig Tom!

1 like

:heart_eyes: Prachtig! Gefeliciteerd hoor!

1 like

Heel mooi, geniet er van!

1 like

Prachtig! Veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd met deze geweldige Omega. Wat een fantastisch design. De wijzerplaat, het polijstwerk, het uurwerk… fantastisch. Dit is een geweldige allrounder die tegelijkertijd zeer classy is. Mooi dat Omega hard haar best doet zo dicht als mogelijk bij het origineel te blijven, maar daarentegen huidige (misschien wel onmisbare) tweaks toevoegen om het geheel bijna perfect te maken.

Ik zeg het niet vaak bij een horloge, maar dit horloge ‘klopt’ gewoon. Zelfs de faux patina waardeer ik bij dit horloge. Witte lume had het horloge verpest mijns inziens. Wat een beauty. Geniet ervan. :sunglasses:

2 likes

Schitterend!

Heel erg fraai Tom en veel draagplezier

1 like

Mijn beste,

Grandioos!!
Ziet er fantastisch uit. Het horloge an sich en de horloge-band vormen een fenomenale eenheid.
Ik wens je er derhalve een gezegende tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi eenvoudig design, prachtig! Persoonlijk had ik liever gezien dat alles geborsteld of zelfs gematteerd zou zijn :slight_smile:

1 like

Geweldig mooi Tom :ok_hand: Dank voor de interessante NA topic. :+1:

1 like

Wauw fantastisch! :heart_eyes: Veel draagplezier!

1 like

Nice! Ik heb er ook al vaak naar staan loeren in de etalage. :ok_hand:

1 like

Geweldig mooi, veel draagplezier

1 like

Zoals je het zegt ervaar ik het ook exact. Eenvoudig, maar zo goed afgewerkt en gestyled!

Noem het kitch, of het beste van vintage en modern bij elkaar.

Zo vind ik bijvoorbeeld het gebruik van het oude logo op wijzerplaat en sluiting heel gaaf.

10 likes

gefeliciteerd!!!

genieten!!

1 like

Heel erg mooi deze. Ik ben zo blij dat er weer draagbare modellen komen i.p.v. putdeksels. New vintage is helemaal mijn stijl.

1 like

Geweldig! Van harte gefeliciteerd met je aankoop!

1 like

Werkelijk wonderschoon, direct een forumfavoriet wat mij betreft!

1 like

Heel mooi, geniet ervan!

1 like