Ik mag weer een nieuwe aanwinst tonen vandaag. Eentje die op mijn long list stond, maar waar ik pas echt verliefd op werd toen ik hem om had.
Ik kwam eigenlijk een Globaster passen. Deze lag ernaast en ving meteen mijn blik. Ik vond hem zo gaaf dat ik de (ook fraaie) blauwe Globemaster spontaan vergat.
Vandaag de knoop doorgehakt en het horloge aangeschaft. In de winkel al de stickers gepeld, maar voor de vorm maar even een soort ‘unboxing’ om ook de attributen te tonen.
Het horloge meet 38mm, met vrij lange lugs. Ideaal en uiteraard conform het origineel. Gebruik is gemaakt van het co-axiale 8806 uurwerk. Een Metas gecertificeerd hoogstandje. Niet zichtbaar overigens vanwege het dichte achterdeksel.
Tot slot: de band met de gepolijste buitenlinks (veel mooier m.i. dan gepolijste center links), is veel minder scherp en veel verfijnder dan bijvoorbeeld de band van de Seamaster 300 vintage geïnspireerde duiker van de reguliere serie die ik eerder had.
Fijn zaken gedaan en werkelijk uitstekend geholpen door Ace&Dik te Amsterdam!
Gefeliciteerd met deze geweldige Omega. Wat een fantastisch design. De wijzerplaat, het polijstwerk, het uurwerk… fantastisch. Dit is een geweldige allrounder die tegelijkertijd zeer classy is. Mooi dat Omega hard haar best doet zo dicht als mogelijk bij het origineel te blijven, maar daarentegen huidige (misschien wel onmisbare) tweaks toevoegen om het geheel bijna perfect te maken.
Ik zeg het niet vaak bij een horloge, maar dit horloge ‘klopt’ gewoon. Zelfs de faux patina waardeer ik bij dit horloge. Witte lume had het horloge verpest mijns inziens. Wat een beauty. Geniet ervan.
Grandioos!!
Ziet er fantastisch uit. Het horloge an sich en de horloge-band vormen een fenomenale eenheid.
Ik wens je er derhalve een gezegende tijd mee.