Het moest er eens van komen na al dat rondschuimen hier op HF.
De woorden downsizen en upgraden begonnen meer en meer door mijn hoofd te spoken.
Eerst moest er beslist worden wat de deur uitmocht wegens te veel overlap of overbodig.
Ik heb de blauwe Fugu en de blauwe NY0040, dus de Fugu mocht het veld ruimen. Als ik de keuze maakte tussen de Seiko Quartz Tuna en de Seiko MM200 dan viel deze laatste ook af. Exit de SPB185 dus. Twee eruit, één erin. Goed begin.
Zodoende kon de zoektocht beginnen naar een nieuwe toolwatch om aan de verzameling toe te voegen.
Aangezien ik duikers en dressy horloges genoeg heb, en de no nonsens Sinn 556A me zo goed bevalt, mocht er gerust nog een toolwatch bijkomen, als het kon met iets anders dan een zwarte wijzerplaat én een upgrade voor de verzameling. Spannend, ik ging voor de eerste maal in mijn leven in het hoger segment shoppen. Al mijn vorige horloges zaten in de max 1750 € prijsklasse.
Ik had gezien dat Niglo’s watches een zo goed als nieuwe Omega Railmaster Denim te koop aanbood.
Al snel zat ik in ieder vrij moment internet en youtube aan het afstruinen naar informatie over de Railmaster. Elke avond dan kijken of het horloge nog beschikbaar was, je kent dat wel.
Tot ik na wat heen en weer mailen met de verkoper en een wederhelft die het een - duur maar ook wel mooi - horloge en echt iets voor mij vond, waren de laatste twijfels weg en ben ik overgegaan tot aankoop.
Caliber: Omega Master Chronometer Caliber 8806
Functions: Hours, minutes, seconds
Power Reserve: 55 hours
Winding: Automatic
Frequency: 3.5 Hz (25,200 vph)
Jewels: 35
METAS Master Chronometer Certified
Additional Details: Co-Axial escapement, resistant to magnetic fields up to 15,000 gauss
Diameter: 40mm
Thickness: 12.65mm
Case Material: Stainless steel
Dial Color: Vertically brushed blue denim color
Indexes: Arabic numerals and triangle-shaped markers
Lume: Yes, on hands and hour markers
Water Resistance: 150 meters
Strap/Bracelet: Denim NATO strap or stainless steel bracelet
Wat een mooie wijzerplaat, heel knap gedaan met het denim-effect.
De roestkleurige secondewijzer is een mooie verwijzing naar de roestige treinsporen.
De ingesneden indices op de wijzerplaat zijn knap gedaan en de lume is echt heel goed.
De wijzerplaat speelt mooi met het licht, antireflectieve coating is super, net of er soms geen glaasje inzit.
Geen zichtbodem maar wel dit magnifiek deksel, dat door de Naiadlock technologie altijd mooi rechtop in lijn met het horloge staat.
De geborstelde band, die nog deels in de plastic zat, is heel mooi afgewerkt en een plezier om dragen. Ondanks het ontbreken van verstelmogelijkheden is het toch gelukt om een perfect fit voor mijn pols te bereiken, er zitten halve schakels ook bij de band.
Ik hoop nog lang te genieten van deze niet-alledaagse aanvulling binnen de verzameling.
Bedankt voor het lezen!