NA Omega Railmaster

Mijn nieuwe aanwinst, ik doe dit niet bij elke nieuwe aanwinst maar deze keer denk ik dat het goed is dat dit volgens mij onder gewaardeerde horloge aandacht krijgt.

Ik heb gemerkt dat ik het lastig vind te blijven onderscheiden wat ik zeker wel mooi vind maar dat dat niet altijd is waar ik graag me om de pols loop :see_no_evil:.

ik hou van mooie horloges maar wil niet het gevoel hebben dat ze net te goed hun best hebben gedaan … dat blijf ik bijv bij de laatste versie van de seamaster houden.

Deze Railmaster is kwalitatief perfect een toolwatch zoals ik al vaak gehad heb maar nu door omega voor een toolwatch meer high-end zonder dat het te is geworden.

strakke matte kast, met de herkenbare omega-lugs.
40mm voor een drie-wijzer-horloge perfect.
en oh wat heb ik dat gemist , een gesloten achterdeksel met Hippocampus oftewel het zeepaardje :+1::+1:.
Mooi met 20mm bandaansluiting en ik dacht dat ik de band wat eenvoudig zou vinden maar hij is super (de bekende seamaster en speedmasterbanden kennen we intussen ook wel)
De wijzerplaat, is van “geschuurd” grijs tot diepzwart … net hoe het licht erop valt.

en zijn er minpunten, yep … het enige wat ik jammer vind is dat er geen snelverstel op de sluiting zit (zoals bij bijv een seamaster)
maar goed er moet iets ruimte voor commentaar overblijven :wink:.

het railmastemodel in 39mm van de jaren 2003 etc heb ik destijds ook gehad … niet dat die niet mooi is, maar ik ben blij dat ze nu meer hun best gedaan hebben om er een toolwatch / stoerdere look aan te geven.

en waar het in origine mee begonnen is met de railmaster serie … anti magnetsche bestandheid , dat is aardig gelukt :wink::+1:

The movement is unaffected by exposure to strong magnetic fields, even those greater than 1.5 tesla (15,000 gauss) :flushed::+1::+1:

ach en waar het uiteindelijk omgaat …
maat / model / merk allemaal goed, draagt fijn en ik blijf uit nostalgische redenen omdat ik vroeger ook treintjes heb gehad puur om het feit dat er railmaster op de wijzerplaat en achterdeksel staat er een zwak voor hebben … maar dat is net als de kers op de taart :yum:.

Deze is … OK :slight_smile::+1:

intussen ook al op leer :slight_smile:

104 likes

Vet, erg mooie aanwinst. :+1:

1 like

Gefeliciteerd !
Inderdaad mooi horloge.

1 like

Gefeliciteerd! Mooie aanwinst.

1 like

Prachtig :+1::+1::+1::+1:

1 like

Heel erg cool!
Een klassieker zo :ok_hand:

1 like

Mooie Omega, geniet ervan!

1 like

Gaaf :ok_hand:

1 like

Erg mooi en die leren band staat hem super!:heart_eyes::ok_hand:

1 like

Pfoe. Die is mooi zeg.

1 like

Ahh, werkelijk een prachtig horloge! Gefeliciteerd met deze geweldige aanwinst, en heel veel draagplezier ervan gewenst. Is het ook een ‘strapmonster’? Ga je ook veel straps proberen?

1 like

thnx, zullen zeker verschillende banden op uitgetest gaan worden :yum::+1::+1:

Mooi man!

1 like

Mooie allrounder👍

1 like

Echt mooi!

1 like

Ik vind hem wel wat hebben :star_struck:. Prachtige aanwinst, enjoy!

1 like

Mooi ding. Inderdaad wat ondergewaardeerd, maar dat houdt het lekker exclusief.

1 like

Prachtig, gefeliciteerd!!

1 like

Nice! Veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd, mooie aanwinst.
Op beide banden mooi. Ondergewaardeerd model.
Veel draagplezier !!

1 like