NA: Omega Railmaster

Met de gisteren binnengekomen Railmaster is mijn Seamaster historie compleet geworden. Na eerder (1994) de Seamaster Mid Size quartz ( iets later werd dat de Bond Seamaster), talrijke Planet Oceans en recent een Aqua Terra, is met deze Seamaster Railmaster de Omega cirkel rond. Allemaal kwamen ze met een bracelet, meestal verdwenen deze in de krochten van mijn horloge bewaarplek.

Zo ook bij deze iteratie van deze Seamaster. Waarschijnlijk is er weinig mis met deze bracelet, maar vlindersluiting is voor mijn niet zo handig, zelfs niet met de micro-adjust van deze versie. Voor een volgende eigenaar denk ik dan maar… :grinning:

Door de recente Aqua Terra die ik had, een 39 Quartz, kwam ik deze op het spoor. Eerdere versies van de Railmaster, zoals met de Jeans dial en cross hair waren het net niet voor mij. Deze 2025 versie gradient grey wel.

Een rustige wijzerplaat, mat grijs met bescheiden tekst erop, no date en niet teveel bling doen het beter voor mij beter dan het glossy black van zijn evenknie de huidige Aqua Terra in 38 mm. Beide kasten zijn identiek, de afwerking van de Railmaster is rustiger, meer brushed en daarmee meer instrumenteel wellicht dan de AT.

Gewoon 150 M waterdicht, zonder geschroefde kroon, 38 mm en 12 mm dik zijn prima voor mij, ook de 19 mm lug breedte is passend: heb nog een doos vol banden die daarop kunnen na een decennium Grand Seiko-avonturen.
Alle tekst zit vooral op de achterzijde, waar het hoort, net als bij een auto toch?

En Metas gecertificeerd en prima uurwerk, zoals ik dat ook ken van de eerdere Planet Oceans :+1:

32 likes

Gefeliciteerd! De Railmaster is een klassiekertje! Veel plezier er mee. :+1:

1 like

Gefeliciteerd! Prachtige aanwinst. Veel draagplezier.

1 like

Mooie aanwinst! Gefeliciteerd!

1 like

Kedeng Kedeng. Proficiat en veel treinplezier!

1 like

Heel mooi horloge, gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd met je fraaie NA :star_struck:

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand: Echt een ondergewaardeerd model

1 like

Gefeliciteerd! Heel mooi horloge, en de rust die er vanaf straalt is inderdaad aantrekkelijk.

1 like

deze heeft wel charmes :ok_hand:
draag hem met plezier

1 like

Fantastisch horloge, gave plaat, gefeliciteerd met deze topper. :star_struck::star_struck::ok_hand:

1 like

Heel mooi ding! :rugby_football:

1 like

Zo’n mooi horloge.
Geniet ervan.

1 like

Heerlijk. En No date :ok_hand:

1 like

Heel mooie Omega, geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd met de Railmaster.
Die grijze wijzerplaat is echt :ok_hand:

1 like

Veel plezier van dit mooie horloge. Ziet er goed uit.

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze mooie Omega Railmaster.
Een klassieker die zijn charme nog lang zal uitstralen,
voor een langdurige pols tijd.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Nice. Van harte met deze!