NA: Omega Seamaster 120 “Calypso 1”

Vandaag voor het eerst om de pols, de NA: Omega Seamaster 120 “Calypso 1” 196.0230/306.0929 cal. 1337 uit 1981.

Niet lang nadat ik de eigenaar complimenteerde met een foto van deze two-tone Calypso, verscheen het horloge in het blauw hier.
Een vlotte en prettige conversatie later was ik de gelukkige nieuwe eigenaar van het horloge.

De Calypso 1 is afkomstig uit 1981 en zelfs Omega zelf gebruikt de Calypso nickname op haar website: https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-120-calypso-sr-396-0929

De diameter is 38mm en de case is slechts 8mm dik (hoog) hetgeen het een mooie platte look geeft voor een, anders toch, onmiskenbaar duikhorloge.
De vibe is typisch 80’s met de goudkleurige wijzerplaat en bicolor bezel en bracelet,

Dit specifieke model is maar 1 jaar geproduceerd (1981) en als zodanig vrij zeldzaam, zeker in deze goede staat!

Vanmorgen de band op maat gemaakt met de extra schakels en nu shinen aan de pols!
Met een recente Omega service hoop ik er nog lang plezier van te hebben, deze gaat absoluut mee op vakantie!

De foto’s:

87 likes

Aparte Omega gefeliciteerd!

1 like

Onwijs mooi ding! Veel plezier ervan!

1 like

Mijn beste,

Mooie foto’s van een markant horloge!!
Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd, bijzondere aanwinst :+1:

1 like

Bijzondere aanwinst! Ik heb er ook 1 gehad, niet de two-tone maar met een andere dial en bezel. Wel een Calypso ook. Heel moeilijk om onderdelen voor te krijgen helaas.

Veel plezier er mee!

2 likes

zeer mooi met die two-tone :ok_hand:
draag hem met plezier

1 like

Dat weet ik nog, die had wat werk nodig, maar mooi model ook! Heb je 'm weggedaan?
Heb je misschien enig idee waar ik originele pennen voor tussen de schakels in de band kan krijgen? Zit nu met een veredelde splitpen in elkaar…

Mooie aanwinst Gup!

Enjoy wearing it!

1 like

Mooie toevoeging aan je collectie, Mark! Zeker op die band. Veel draagplezier!

1 like

Prachtige nieuwe en bijzondere Omega :ok_hand:de bracelet maakt het geheel helemaal af :+1:

1 like

Mooi hoor :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Ja, ik had hem gekocht als opknapper maar ik kwam bijna een half jaar lang geen onderdelen tegen, dus dan neem je soms maar afscheid… Originele pennen bij een Omega Service point, anders heb ik geen idee. Je kunt een verzoekje plaatsen hier op het forum, misschien wil een Omega gecertificeerd horlogemaker je er aan helpen maar dat is wel moeilijk.

1 like

Geniet ervan :+1:

1 like

Mooi horloge. Gefeliciteerd.

1 like

Zo dan :heart_eyes::heart_eyes:
Gefeliciteerd met je top aanwinst, veel draag plezier :wink:

1 like

Bijzondere aanwinst @Gup . Gefeliciteerd met deze sportieve en draag hem in goede gezondheid

1 like

Fris horloge. Echt cool. Enjoy!

1 like

Prachtige uitbreiding op de toch al aanzienlijke vintage Omega verzameling. Gefeliciteerd!

1 like

Heel gaaf, gefeliciteerd!

1 like