Goed, maar eens even een update. Al heel snel is er een hoop vuiligheid verwijderd van het horloge en was de bezel weer te draaien:
Toen begon de zoektocht naar een goede bezel en een goede wijzerplaat. En dat is nog niet zo gemakkelijk. Zowel de bezel, het glaasje, de wijzers als de wijzerplaat zijn nog te koop via Omega zelf, dan zou het horloge gerestaureerd worden. Praat je over kosten van 1000 - 1500 euro (inclusief een service en groot onderhoud van het uurwerk), en dat is het me zeker niet waard. Dus het zoeken gaat via eBay en de andere bekende kanalen naar onderdelen.
Maar dan zoek je dus op een ref, in dit geval de 196.0285. Dan vind je dus heel vaak deze versie, met de rode letters.
En die vind ik dus niet zo mooi… Ik vind deze versie gaaf!
Maar ja, je hebt dus ook de zwarte versie:
Die wijzerplaten lijken toch wel hetzelfde. Lastig verhaal, welke plaat hoorde nou waar in? Denk dat het onduidelijk zal blijven. Mijn zoektocht gaat in ieder geval naar de zwarte plaat met gouden letters uit. Daar staat nog een reserveplaat te koop hier, maar die is nou niet bepaald beter.
Het is me nog onduidelijk. Of het is dus een Calypso 2 maar dan een niet pvd versie, of het is een Calypso 3 waar een Calypso 2 plaat in zit.
To be continued…