Ja, dat vind ik zelf ook. Dit wilde ik al een tijdje, dus zeer tevreden mee.
Deze komt nog op mijn lijstje!
Lastig om een origineel vintage exemplaar te vinden,deze is echt cool,enjoy
Hiermee is nog maar eens bewezen dat het voortschrijden der tijd en de “erosie van het nieuwerwets” een essentieel element kunnen zijn bij een esthetische beleving!
Wat een prachtig horloge! (uitermate jaloers)
Fraaie aanwinst. Geniet ervan!
Zeer mooi Gongratz
Wat een bjoetie
Ik vind ook de bezel erg mooi. Snap dat hij behoorlijk verkleurd is maar het geeft het horloge een authentieke look.
Dit is geen verkleuring hoor, het betreft een specifiek aspect van de materiaalkeuze waardoor deze er ongeveer 60 jaar over doet om haar ideale kleurstelling te bereiken
Nice!!!
Ben op zoek naar de specifieke Omega kenners hier, gisteren een mooie BoR 1068 band opgehaald met de 523 endlinks. Ik vind de band erg mooi bij het horloge maar de endlinks passen niet perfect:
Weet iemand welke endlinks in combinatie met deze band beter zouden passen?
Ps. ik weet dat een 1069 met 524 het beste zou passen maar die banden zijn zo verrekte duur…
Schitterend horloge. Echt een klassieker. Een Omega Seamaster is ook mijn grailwatch.
prachtige classic!
Prachtig trio
Inmiddels een flinke tijd later.
Dit zei ik ooit. Na lang en lang zoeken en verdiepen moet ik mezelf corrigeren, tijdcorrect zou zijn om een 1068 band met de 547 endlinks te krijgen.
Dus: een update sinds mei. Eigenlijk de Seamaster 120 gekocht zonder me te hebben verdiept in het horloge, vond het gewoon mooi. Toen in mei dacht ik: ik ga eens een stalen band kopen die er bij past. Zo gezegd zo gedaan, hierboven zagen jullie de update al met de Beads Of Rice band maar hier nog eens:
Eigenlijk dacht ik toen al: ik moet eens gaan uitzoeken hoe het horloge in elkaar steekt. Ik weet dat het een ruig verleden heeft gehad en door een gecertificeerd horlogemaker helemaal aan is gepakt en geservicet. Daar ook nog vaak contact mee dus de lijntjes waren kort wat het verleden van het horloge betreft. Internet bleek mijn grootste hulpbron in deze.
Er zijn heel veel fakes rondom de Seamaster 120. Dat valt in eerste plaats op aan de wijzerplaat en de bezel. Na er een aantal grondig bestudeerd te hebben kom ik (met mijn beperkte kennis) tot de conclusie: die zijn bij mij echt. Daarna de kast en caseback: ook echt, net zoals het glaasje.
En dit vind ik dus leuk, speuren, neuzen, zoeken, kijken. Vergelijken. Wat heurt er op zo’n horloge te zitten en wat niet. Oude advertenties gevonden waar het horloge in staat. Weer vergelijken.
(afbeelding gevonden op omegaforums)
Wijzers kloppen, behalve de secondewijzer. Wijzers en lumepip zijn opnieuw gelumed, gelukkig zeer professioneel. Secondewijzer is gelukkig nog te vinden, die wordt a.s. donderdag geplaatst. Dat hoort uiteraard een witte te zijn.
Volgende stap: het uurwerk. Ref 166.027 hoort geleverd te zijn met een Omega cal. 565. Dat heeft de mijne niet, die heeft een cal. 561 chronometer uurwerk. Dat moet in het verleden eens een keer gewisseld zijn en aangezien beide uurwerken uit dezelfde familie komen en ook nagenoeg (scheelt soms 0.05mm) hetzelfde zijn (dezelfde base sowieso), laat ik dat uurwerk er lekker in zitten. Sterker nog: toentertijd was het 561 caliber hoger aangeschreven dan het 565 caliber, zoals ik las:
Another difference, of course, is that the 561 was actually certified as a chronometer by the Swiss “Bureaux Officiels de Contrôle de la Marche des Montres” (B.O.) the predecessor to COSC. The certification was probably done in Bienne.
Dus dit uurwerk stoort mij zeker niet. Het zat er overigens al in toen het horloge onder handen werd genoemen door de horlogemaker. Het is ook grondig aangepakt en heeft een complete service gehad in 2019.
Laatste is dan de band zoals genoemd. Weer een grote zoektocht naar welke ref nu op dit horloge zou horen, dit bleek doorslaggevend:
Dus inderdaad een 1098 met de 547 endlinks. En daar begon de volgende puzzel: in het geheel niet te koop. Wel wat losse 1098 banden met prijzen die varieerden tussen de 400 en 900 dollar en met verkeerde endlinks.
Knoop doorgehakt en een 1098 besteld uit Argentinie, daar zat flink wat schoonmaakwerk op en de kleine pushpins die de verschillende schakels samenhielden bleken in sommige gevallen compleet vergaan. Nadat dit vervangen was kwam het stuk richting de endlinks.
Na 2 maanden eBay in de gaten gehouden te hebben en geen succes kwam @RO3L met doorslaggevend nieuws, via een verzoekje op een ander forum kon hij er drie bemachtigen. Die hebben een maand bij de douane gelegen en zijn nu eindelijk binnen. Dus het monteren kon beginnen. En dat ziet er dan zo uit:
En zoals het wel vaker is in dit leven… Bleef de verwachte blijdschap uit. Het staat hem wel vind ik zelf maar de band is toch wel erg opgerekt.
Maargoed. Aankomende donderdag de witte secondewijzer erop en dan is dit horloge wat mij betreft afgerond. Nog wel benieuwd naar jullie mening, staat de 1098 band hem goed?
- Beads of Rice
- de originele 1098
0 stemmers
1098 zonder twijfel, maakt het horloge klassevoller ( als dat juiste woord is) klopte de endlinks wel?
Yes, ik heb er drie waarvan er 1 wat meer is beschadigd. Bij weer een ander lijken de hoekjes iets afgevijld maar die is wat netter, die zit nu bovenop.
Aanstaande donderdag bekijk ik ze nog even goed aangezien de band er dan toch weer af moet. Dan kies ik ze definitief.
Al met al hebben we het nog steeds natuurlijk over stukken die ongeveer 50 jaar oud zijn dus het is ook wel logisch dat het allemaal net wat anders zit dan een nieuwe band…