NA: Omega Seamaster 2220.80

Beste, met veel plezier lees ik NA topics van anderen. Laat ik ook eens een bijdrage leveren.

Het gaat om de Omega Seamaster 2220.80.00
Ik heb een van de laatste weten te bemachtigen uit november 2007. Het horloge is werkelijk in prachtstaat en full set. Ik heb hem twee keer eerder gehad, maar nu moet hij blijven. De eerste waas zwart, die vond ik in alle opzichten geweldig behalve de kleur. Ik ruilde hem voor blauw. Die deed ik weg omdat ik Rolex eens wilde proberen. Dat bekoorde mij minder dus nu weer terug naar de blauwe Seamaster. De modellen erna hebben mij persoonlijk nooit iets gedaan dus precies deze iteratie moest het worden. Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de golfjes wijzerplaat (die op het meest recente model op exact dezelfde wijze teruggekeerd zijn) alsook dat de James Bond uit mijn jeugd hem droeg. Ik heb er leuke herinneringen aan.

Ik ken het horloge natuurlijk al goed, maar de mooie eigenschappen zijn:

Niet te groot (41mm)
Vrij plat (12mm)
Silky smooth band die niet tapert
Goede sluiting
Goede balans qua gewicht (de Sea Dweller die ik weg deed is meer topzwaar)
Lume
Applied markers en logo op de plaat
De skeleton hands hebben iets unieks. Geven mede door het driehoekje en bolletje een leuk effect in het donker
Eenvoudig eta uurwerk, 2824, daarvan de mooiste meest gedecoreerde uitvoering.
Caseback op dit ‘faceliftmodel’ is net even mooier dan de 2531.80

Ja, al met al voor mij TOP.

93 likes

Mooi ding, ziet er goed uit zeker voor een exemplaar uit 2007!
Dacht eigenlijk dat er een 2892 uurwerk in zat.
Hoe dan ook veel plezier met je prachtige aanwinst.:+1:

1 like

The Eagle has landed again! :sunglasses:

Veel draagplezier

1 like

Gefeliciteerd. Super mooie klassieker!

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een magnifieke aanwinst!!

Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Inderdaad, maar dan met co-axial escapement.

2 likes

Veel plezier met de mooie Seamaster.

1 like

Gaaf!! Gefeliciteerd :partying_face: Heb hem zelf ook sinds 2009 (eerste eigenaar :yum:) en is de enige die gebleven is in mijn collectie. Rest allemaal geflipperd :crazy_face: Wat een hobby…

2 likes

Gefeliciteerd! Blijft echt een pracht horloge… ga je veel plezier aan beleven. :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd !
Ja prachtig.

1 like

Hele mooie NA. Gefeliciteerd ermee! :ok_hand: :star_struck:

1 like

Aha, nou, dat neem ik dan direct van jullie aan :slight_smile:

Het bijzondere is trouwens dat ik er deze week 2 had. Als eerste had ik een exemplaar uit Zweden gekocht. Een watch only. Maar die bleek toch niet zo fraai te zijn als de foto’s mij moesten doen geloven. Maarja daar was de prijs opzich ook naar. Toen zat ik bij mijn schoonouders op de bank Sinterklaas te vieren (voor mijn kinderen), en kreeg ik opeens een notificatie van Chrono24 dat mijn voorkeursinstellingen nieuwe resultaten opgeleverd hadden. Dus terwijl mijn dochter het papier van een barbie peuterde, besloot ik even snel te checken wat erbij gekomen was op Chrono, qua Seamaster 222080. Ik zag een zeer mooi exemplaar voor een mooie prijs en dacht, tsja dat zal dan ook wel watch only zijn. Verveeld klikte ik de add open, en prompt zag ik: met original box and papers! Ik bedacht me even, maar binnen 60 minuten had ik besloten dat ik hem wilde hebben, en kocht ik hem. Ik vertelde het aan mijn echtgenote (babe, je weet dat nieuwe horloge toch? Ik heb er nog zo een gekocht). Ik zag haar kijken en even denken: ga ik hier serieus nog naar vragen? Laat maar. Ze reageerde verrassend mild met ‘oh okay, hoezo dan?’. Ik legde uit dat deze veel beter is, en ik die andere kan retourneren. ‘Ja dat moet je dan wel doen ja’ was het toen :smile:

Het was dit exemplaar:

Enfin, dat heb ik vanmorgen gedaan. Kostte me €63. Verzekerd en aangetekend en express verzending, volgende dag komt het aan in Zweden. Nouja, dat is dan leergeld zullen we maar zeggen.

Ik ben blij met mn exit watch. Want dat is het (denk ik, zeg nooit nooit).

6 likes

Driemaal is scheepsrecht :slightly_smiling_face: Gefeliciteerd!

1 like

Mooie aanwinst, geniet ervan!

1 like

Heel gaaf! Absoluut de mooiste versie van de 300m divers varianten :smiley:

1 like

Mooi👌 veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd met de mooie Seamaster en mooi dat de zoektocht naar de juiste voor jou is geslaagd :smiley:

1 like

Altijd nog één van de mooiste horloges :heart_eyes:

1 like

Gefeliciteerd, mooi NA verslag ook👌

1 like

Mooi dat het toch is gelukt, veel plezier ermee :+1: