Je kent het wel.
Je hebt een paar hele mooie horloges en eigenlijk denk je: ‘dit is het, ik heb niet meer nodig.’
Dat is natuurlijk hartstikke waar.
Maar ja. Wat is nodig? Ik denk dat ik vaker op mijn telefoon of laptop kijk hoe laat het is, dan op mijn horloge.
Kortom: een horloge is niet echt nodig voor de functionaliteit. Maar wel voor de heb, het plezier en het zijn van het enige echte mannensieraad!
Dus…
Lang verhaal kort:
De Tudor GMT Pepsi waar ik zo vreselijk verliefd op was, zou moeten wijken en is geweken (veel plezier ermee, nieuwe eigenaar!). Tijd voor iets anders. Mijn liefde voor Omega zou nog verder aangedikt mogen worden.
Dus op zoek naar een alternatief. Shortlist:
Omega Seamaster 300
Omega Seamster 300m (die laatste met keramische bezel en dat mooie uurwerk)
Omega Planet Ocean
Of toch een Rolex Explorer 1 36mm (misschien nog steeds wel een van de mooiste horloges imho)
Een Schwerty (Seamaster 300m met hele mooie wijzers)
Dit lijstje speelde door mijn hoofd, telkens wisselend in rang. Tot ik tegen de Omega Seamaster 300m 25318000 aanliep.
Waar ik normaal wars ben van krasjes en draagsporen, was ik nu helemaal om. De bezel is licht verkleurd, hij heeft duidelijk een leven achter de rug.
Komt van de eerste eigenaar die hem dus goed gedragen heeft, maar ook goed onderhouden. Full set, bonnetjes, toestanden, alles erbij!
Heel erg blij!
Foto’s:
Past ook mooi in de familie!
Ik ben alleen nog niet helemaal uit over de band; ik denk dat ik hem niet zo mooi vind. Welke stalen alternatieven kennen jullie?