NA: Omega Seamaster 25318000

Je kent het wel.

Je hebt een paar hele mooie horloges en eigenlijk denk je: ‘dit is het, ik heb niet meer nodig.’

Dat is natuurlijk hartstikke waar.

Maar ja. Wat is nodig? Ik denk dat ik vaker op mijn telefoon of laptop kijk hoe laat het is, dan op mijn horloge.

Kortom: een horloge is niet echt nodig voor de functionaliteit. Maar wel voor de heb, het plezier en het zijn van het enige echte mannensieraad!

Dus…

Lang verhaal kort:
De Tudor GMT Pepsi waar ik zo vreselijk verliefd op was, zou moeten wijken en is geweken (veel plezier ermee, nieuwe eigenaar!). Tijd voor iets anders. Mijn liefde voor Omega zou nog verder aangedikt mogen worden.

Dus op zoek naar een alternatief. Shortlist:
Omega Seamaster 300
Omega Seamster 300m (die laatste met keramische bezel en dat mooie uurwerk)
Omega Planet Ocean
Of toch een Rolex Explorer 1 36mm (misschien nog steeds wel een van de mooiste horloges imho)
Een Schwerty (Seamaster 300m met hele mooie wijzers)

Dit lijstje speelde door mijn hoofd, telkens wisselend in rang. Tot ik tegen de Omega Seamaster 300m 25318000 aanliep.

Waar ik normaal wars ben van krasjes en draagsporen, was ik nu helemaal om. De bezel is licht verkleurd, hij heeft duidelijk een leven achter de rug.

Komt van de eerste eigenaar die hem dus goed gedragen heeft, maar ook goed onderhouden. Full set, bonnetjes, toestanden, alles erbij!

Heel erg blij!

Foto’s:

Past ook mooi in de familie! :slight_smile:

Ik ben alleen nog niet helemaal uit over de band; ik denk dat ik hem niet zo mooi vind. Welke stalen alternatieven kennen jullie?

72 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze diepzinnige aanwinst!!
Zal zich snel thuis voelen in je Omega Familie!!
Ik wens je er een mooie tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je Seamaster. Deze staat bij mij ook nog op het lijstje. Geniet ervan

1 like

Ha, tof! Ik heb er ook net een gekocht. Band is inderdaad behoorlijk 90s, maar dit vind ik persoonlijk bij het horloge passen.

Als je dit heel storend vindt, zou de gene van het Peter Blake model ook moeten passen. Aftermarket zijn sowieso een aantal opties.

Groetjes van die van mij!

5 likes

Van harte! Geniet er van.

1 like

Mooi trio!
Prachtige aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Geniet ervan man :wink:

1 like

Gefeliciteerd !
Die band is juist prachtig!

2 likes

Gewoon op deze band laten, hoort er gewoon bij. :+1::grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Gefeliciteerd, nice

1 like

Supermooi horloge heb m zelf ook gehad, 90s band hoort er gewoon bij :slight_smile:

1 like

Proficiat, vel draag plezier!

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Mooi trio :+1:t2:

1 like

Dit is een top model en het blijft dat ook. Veel plezier ermee.

Wat betreft de band. Die is heel comfortabel, maar ik vind het niet de mooiste.
Als ik de kans had droeg ik hem het liefst op de 3 link band van de PeterBlake of Electric. Dat is ook een fijne band met een mooie taper.
Tip van Flip: Die band met de plattere quartz versie draagt heerlijk.

1 like

Mooie aanschaf! De band hoort er wel echt bij, eigenlijk.

1 like

Dank allen, mooie reacties.
De band draagt inderdaad wel comfortabel en met jullie opmerkingen begin ik hem steeds meer te waarderen.

Maar ik zou hem wel graag terug in eigenlijke staat willen brengen. De matte en gepolijste schakels zijn nu hetzelfde.

Iemand een idee wie dit kan?

Nice👌, geniet ervan!

1 like

Prachtig horloge en de band gewoon voorlopig houden, wie weet.

1 like

Gefeliciteerd met deze NA. Past mooi in het rijtje!

1 like

Een heerlijke aanwinst, zelf vindt ik de rubber band erg mooi staan op de SMP.

1 like