NA Omega Seamaster 300 (1968) 165.024

Nee, heeft ie niet. Dat zat op de oudere SM300’s; 2913.

Heeft die van jou het wel dan?

Mooi gedaan wel. Ik ben niet van relumen maar ik kan me voorstellen dat mensen het laten doen.
Echter een ‘kleine’ relume is het niet wat mij betreft :joy:

Ik zou die bezel wel zo laten. Dat is echt eeuwig zonde in mijn optiek als je die laat herstellen.

Er staan overigens zo nu en dan ook oude SM300 platen op Ebay. Mocht je toch een keer besluiten een plaat zonder relume te willen.

Een SM300 is overigens best makkelijk te krijgen tussen de 5-7K. Maar dat terzijde.

2 likes

Nee, maar daarin wat onduidelijkheid over.

Ik heb veel ik hiervan:

Wauw wat een prachtig horloge en leuk het verhaal erachter!

Nice. Daar mag je zeker trots op zijn.

Heel mooi en bijzonder, geniet er van.

Hier z’n legenarische opvolger…

Veel plezier ermee en van.

Groeten
Rutger

1 like

Hyman is een topper!
Prachtige geleefde klassieker. Geniet ervan. De relume geeft het horloge een tweede leven en stoort mij ook niet. Wel integendeel :+1: Veel mooier zo want die zwarte lume wordt niemand gelukkig van.

Bezel zou ik gewoon laten zoals het is, maar het is jouw horloge en het belangrijkste is dat je blij bent als je er naar kijkt…

Super knap en nog veel meer jaloers! Dit is een klok met een knap verhaal en dat zie je gewoon aan elk hoekje en kantje. Relume vind ik ook niet erg, bezel zou ik zeker niet herstellen. Je kan eventueel een replacement bezel erop zetten en deze in een veilig doosje bewaren? :wink:

Absolute beauty :heart_eyes::heart_eyes:

Wat een rammer zeg! :heart_eyes:

Prachtig, veel draagplezier :+1:

Volledige relume toch gewoon? Anyway: mooi ding!

Het is schoonmaken en bijstippen (bij gebrek aan een beter woord). Bij een volledige relume gaat de oude eraf en komt de nieuwe erop. Heb ik me laten vertellen hoor…

Volgens mij is dit een compleet nieuwe lume. Heeft hij bij de mijne ook gedaan :wink:

Tja, zoals ik zei het is napraten van mijn kant. Ik was er niet bij. Ik weet wel dat het materiaal in de wijzers wel 100% vervangen is. Zal ook wel wat marketing van de verkoper zijn. Er zijn genoeg mensen in deze wereld die mordicus tegen relume zijn. Ik vond deze echter zo mooi dat ik er overheen gestapt ben.

Die tijden zijn meer en meer voorbij. Met een lelijk horloge leven ‘omdat het dan wel origineel is’. De focus ligt meer en meer op dagelijks plezier van je horloge, en het ding klaarmaken voor nog eens 50 jaar.

Goede evolutie imho.

Origineel>Relume>vervallen origineel

Zelfde met opgemaakte kasten. Liever 100% untouched maar een opgemaakt exemplaar is nog altijd vele malen beter dan een verperst origineel.

En on topic:

Wat een gaaf horloge! Geniet ervan :grin:

1 like

Wat een gave aanwinst!
Uit ervaring kan ik je de mesh band aanraden👍 Zijn nog te koop bij de AD…

2 likes