NA Omega Seamaster 300 (1968) 165.024

Zo af en toe komen de verhalen over “wat is jouw holy grail” voorbij. Ik zit 100% in de Omega verslaving. Voor mij was dat eerst een mooi bumper. Die was er. Natuurlijk is een pre-moon Speedmaster machtig mooi. Maar ja, een moderne heb ik al en thuis zou het commentaar zijn “die heb je toch al hij ziet er alleen wat oud uit”. Nee, mijn holy grail is/was een Seamaster 300. Daar kan je dus lang naar zoeken. Zeker als je geen 50k of meer wil uitgeven.

Ik had op een Omega forum een vraag gesteld over een horloge dat ik in Italië te koop had zien staan. Al snel kwam ik er achter dat daar weinig origineel aan was. Wel in de zin dat alles van Omega was maar niet origineel bij elkaar horend. Toen werd ik door een mede forum lid benaderd. Hij had een horloge in service bij Freese in Londen. Helemaal mooi was dat ik hem mooi zonder “invoer BTW” in Nederland kon krijgen.

Hele historie bekend. Oorspronkelijk van een Schot geweest die begin jaren zeventig op boorplatformen werkte. Nota bene als echt duikhorloge gebruikt. Daarna door zijn zoon af en toe gebruikt. Door de familie gezien als “dat lelijke ding”. Tamelijk gecorrodeerd van het zoute water. Bij verzamelaar terecht gekomen (mijn contact dus). Deze heeft een tamelijke serieuze SM300 hobby. Toch besloten dit horloge een zeer kleine relume te geven om de markers weer zichtbaar te maken. De bezel is (nog?) niet gedaan. De cijfers zijn praktisch niet meer te lezen. De familie verklaart me voor gek om hier serieus geld voor neer te leggen.

Jullie begrijpen het, ik ben trots.

Hier het horloge eerst even op de pols.

Dan even wat foto’s omdat ze gewoon mooi zijn.

Dan nog even het mooie logo te zien in originele glas.

![IMG_9578|666x500]

Dan voor de mensen die het leuk vinden het proces. Eerst even de dial voor het werk.

En dan erna.

Er is dus ook geen poging gedaan om het wijzerplaat verder mooi te maken. Hij is alleen schoongemaakt. Dit is gedaan door James Hyman in kleine groep bekend als de beste ter wereld op dit gebied. Velen zullen het niets vinden. Ik hoop dat ik de liefhebbers wat kijkplezier heb gegeven zo. Zijn er nog zusjes / broertjes van mijn SM300 hier op het forum?

94 likes

Proficiat, mooie Seamaster met historie

Proficiat :ok_hand:t2:

Gefeliciteerd met deze schoonheid, wat een prachtig ding :heart_eyes:. Geweldig :ok_hand:

Wel een broertje maar in vergelijking met deze wel een jonkie

5 likes

Schitterend horloge. Hier steel jij wel de show mee!

Errug gaaf met een prachtig patina!! :heart_eyes::star_struck:

Gefeliciteerd!

Hahaha, ja zeker dat is op z’n minst vader en zoon, wellicht opa en kleinzoon…

1 like

Man man man wat heb jij een prachtig horloge :heart_eyes::ok_hand:

Wonderschoon! Ben inmiddels in bezit van 2 Speedy’s. Een 145022 op de 1171/1 en een 35705000. Ben ook hooked en al jaren zoekende naar een fijne duiker,incl historie,die me ‘past’. Ben zuinig op je '300 aub en zorg dat hij nooit meer je collectie verlaat!
Je hebt vast tips voor mee aangaande mijn immer voortdurende zoektocht?

5 likes

Geweldig! Mooi verhaal ook, dat maakt zo’n horloge extra speciaal. (re-lume is netjes gedaan, maar eigenlijk had ik het horloge als geheel graag wel even willen zien voor de opknapbeurt; heb je daar nog foto’s van?) Ik zou de bezel in ieder geval zo laten. :ok_hand:

geniet ervan!

Geen zusje of broertje, wel een kleinkind

4 likes

Mooi verhaal en een kanjer van een aanwinst .

Vind de relume geeneens erg,knap gedaan.

Dit is nou het voorbeeld van een echt doorleefd horloge. De geschiedenis spat ervan af. Mooie aanschaf hoor. :+1:

1 like

Heul heul fraai!

Tips? Eigenlijk niet. Ik hield de forums in de gaten en Chrono. Dit was echt gewoon mazzel en daar kan je helaas geen tips voor geven.

1 like

Hier als geheel voor de “beurt”. Glas is overigens ook nog gepolijst.

4 likes

Heeeeel erg knap! :muscle:t3:

Gefeliciteerd @Arnoud69, mooie aanwinst!

Hierbij een oudere Big Triangle broer op originele 1039 band die op 17 april 1967 in Nederland is verkocht.

Een Speedy pre-Moon kan ik je overigens aanraden, ga dan voor een 105.012 ;).

Geniet van de aanwinst!

10 likes

Leuk. Daar zat ik op te wachten. Uit interesse, heeft jouw kroon de “Mercedes” markering binnen het logo of niet?