NA: Omega Seamaster 300

Na maanden oriënteren en veel meelezen op het forum heb ik mijn eerste “echte” horloge gekocht van een forumlid, een blauwe Omega Seamaster. Gisteravond afgesproken en gezellig een uur over horloges en andere zaken gekletst. Het horloge is van 2018 en als nieuw. Ben er enorm blij mee. Zat te twijfelen tussen een zwarte of blauwe uitvoering, gelukkig heeft mijn collega een zwarte uitvoering zodat ik die alvast kon beoordelen. Persoonlijk vond ik blauw toch mooier passen bij dit model dus moest er een blauwe komen. Vandaag het horloge tot in detail kunnen bewonderen en me verbaasd over de prachtige afwerking en uitstraling die het heeft. Kortom enorm blij mee!
Aangezien het horloge in een dusdanig nieuwe staat is ben ik nu wel op zoek naar een dagelijks horloge. Ga deze alleen dragen in het weekend en bij bepaalde gelegenheden. Qua budget wil ik rond de 200 euro uitgeven voor het liefst een automaat. Daar ga ik me nu een beetje in verdiepen :wink:

Hieronder alvast een eerste foto gemaakt gisteravond nadat ik het bandje had ingekort.

image

57 likes

Van harte, mooie kleur!

Mijn beste,

Sportieve schoonheid in een solide onderkomen!!
Proficiat dan ook met deze gerenommeerde aanwinst!!
Ik wens je er een fijne tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Erg mooi deze Omrga👍

Gefeliciteerd! Veel plezier ervan!

Heel mooi @!

Prachtig, dit vind ik gewoon de mooiste Seamaster!

Deze is inderdaad geweldig! :smiley:

Mooi en ook de ‘goede’ kleur!
Geniet er van.

Gefeliciteerd met je nieuwe Seamaster! Maar ik zou er zoveel mogelijk van genieten en hem gewoon elke dag omslingeren!

2 likes

Dat wou ik eerst ook doen. Maar hij is nog zo mooi dat ik er flink ziek van zou zijn wanneer hij zou beschadigen :wink:

Gefeliciteerd! En aan wat draagsporen is bijna niet te ontkomen. Ook niet als je 'm alleen maar in het weekend draagt. Dus, tenzij je in de bouw werkt ofzo, zou ik er lekker van genieten en dus gewoon veel dragen! M.b.t. een beater voor rond de € 200, een SKXje, natuurlijk!:smiley:

Vooral doen waar je je prettig bij voelt.
Enkel zou wel zorgen dat je er van kunt genieten, anders is het ook zonde. :+1:

1 like

Mooi :ok_hand:
Veel draagplezier :+1:

Gefeliciteerd met deze schoonheid, geniet ervan :+1::ok_hand::ok_hand:

Volgens mij noemen ze em de SMP300, oftewel Seamaster Professional 300. https://www.omegawatches.com/watches/seamaster/seamaster-300/the-collection/product

Hoe dan ook, proficiat met je aanwinst!

Enneh, wat betreft een daily wear, als het ook weer een duiker moet zijn misschien een Seiko skx007, Citizen NY0040 (achteraf spijt dat ik later achter de toolloze snelverstel op de metalen band kwam, terwijl ik rubber had gekocht), Orient Mako of Ray, of 1 van de micro brands op seriouswatches.

Als het een stuk kleiner mag zijn, wellicht een Seagull 1963 36mm handopwind chronograaf. Er is een Fiffer van in omloop op het forum. Misschien dat je met iemand van plaats mag ruilen om em gratis uit te proberen, als je met spoed een daily wear zoekt?

Zeer mooie aanwinst! :ok_hand:

Van harte gefeliciteerd ermee! :sunglasses:

Gefeliciteerd mooie aanwinst.

Gewoon nog een SKX erbij!

Prachtige Seamaster! Veel draagplezier!

Prachtige klok.