NA: Omega Seamaster 300m 2252.50.00

“Nooit meer dan 3 horloges, dat maakt me onrustig!”

Ik hoor het me nog zeggen en ergens klopt het nog steeds. Maar gisteren is toch echt nummer 4 toegevoegd aan mijn kleine collectie die nu bestaat uit een Seiko SARB033, Tissot PRX automatic 35mm en een goudkleurige Omega Automatic uit de jaren '70.

Een tijdje geleden zag ik het topic van @AlexisB langskomen en toen was het zaadje geplant. Ik had altijd wel al interesse in een Seamaster 300m, maar mijn oog viel altijd op de blauwe variant met skeleton hands. Deze had ik wel al eens eerder gezien, maar nog nooit echt serieus overwogen.

Dan begint de herkenbare rollercoaster weer: YouTube, Instagram en online zoeken naar hetzelfde model om te kijken of het echt iets voor me zou zijn. Al snel besloten dat dit zo was en contact gelegd met Alexis. Ik ‘kon’ Alexis nog van een eerdere deal dus wist dat ik het horloge van een betrouwbare forumgenoot zou overnemen. Alexis was zo vriendelijk om het horloge een tijd voor me te reserveren, omdat mijn budget pas aan het einde van het jaar toereikend zou zijn om het horloge over te nemen.

Dan breekt natuurlijk het wachten aan. De advertentie in de tussentijd zeker nog 5 keer bekeken en alle YouTube video’s en Instagram posts over de Omega 2252.50.00 nogmaals gezien.

Maar gisteren werd het lange wachten beloond en ben ik het horloge samen met mijn vrouw bij Alexis gaan ophalen. We werden door Alexis erg gastvrij ontvangen wat de ervaring uiteraard alleen maar ten goede kwam. Doordat we zo’n 2,5 uur bij elkaar vandaan wonen, hebben mijn vrouw en ik er gelijk een dagje weg van gemaakt. Op voorhand wat tips gekregen m.b.t. restaurantjes en in de middag samen met mijn vrouw heerlijk gegeten in de stad.

Bij het openen van de Omega doos en het omslaan van het horloge waren direct alle kleine twijfels (vooral m.b.t. de midsize maat van 36mm) verdwenen. De maat qua diameter en de dikte (eerder smal) van het horloge bevalt me echt top. De band voelt enorm solide en doordat het horloge relatief dun is, schuift het ook erg makkelijk onder een mouw. Mijn polsmaat is overigens 17cm, mocht je het je afvragen.

Dus! Lang genoeg gepraat. Tijd voor beelden! (te) Snel met de camera geschoten op een veel te hoge ISO en te groot diafragma, maar het is wat het is :laughing:

Thanks voor het lezen en een fijne jaarwisseling alvast voor iedereen! :partying_face:

95 likes

Das een hele fijne. Subtiel en met een lekkere vintage look. Veel plezier ermee!

2 likes

Gefeliciteerd !
Beetje klein maar wel mooi.

2 likes

Proficiat met je nieuwe Omega.
Veel draagplezier!!:watch:

1 like

Een van de gaafste seamaster modellen. Geniet ervan. Prachtig horloge.

1 like

Machtig mooie Seamaster!
Geniet ervan!

1 like

Mooi zeg! Geniet ervan.

1 like

Prachtig!!
36mm is mooi!

Veel plezier ermee!

Groeten van z’n iets grotere broertje (vorige week aangeschaft, dus ook nog in de wittebroodsweken)

7 likes

Veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd met deze NA! Veel genot ervan!

1 like

Prachtige Omega!
Gefeliciteerd

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze gerenommeerde aanwinst!!
Ik wens je er een mooie tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Veel plezier dermee :wink:

1 like

Thanks allemaal! :slight_smile:

Van harte … super klok en de maat is niet groot maar dat heeft dit mooie horloge ook helemaal niet nodig :+1::+1:
Geniet ervan

1 like

Gefeliciteerd !!!

1 like

Prachtig horloge, ook mijn maat. Gefeliciteerd ermee. :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd! Heel mooie toevoeging aan uw reeds respectabele verzameling!

1 like

Prachtig horloge. 36mm is wat mij betreft de sweatspot voor dit model. Veel plezier ermee!

1 like

Mooi aanwinst, klassieker#altijd goed :grinning:

1 like