Beste horlogeliefhebbers,
Het is zover; mijn eerste NA-topic is een feit. En eerlijk: hier heb ik best wel naar uitgekeken. Al geruime tijd ben ik een trouwe bezoeker van dit prachtige forum. Een bron van grandioos veel informatie, mijns inziens erg waardevol binnen mijn zoektocht naar een -voor mij perfect- horloge. Ik wil dan ook graag gebruik maken van de gelegenheid om jullie te bedanken voor jullie -al dan niet onbewuste- bijdrage aan dit proces.
Hoe is mijn passie voor horloges nu eigenlijk begonnen? Jaren geleden had ik veel plezier van enkele quartz horloges, waaronder een TW steel en een Fossil. Deze horloges functioneerden prima en ik beschouwde het voornamelijk als een functioneel sieraad.
Halverwege 2019 bezweek mijn Fossil en vanaf dat moment ben ik mij écht gaan verdiepen in de wereld van de horloges. Met name de automatische horloges -voor mij destijds iets geheel nieuws- wekte mijn interesse. Een gewaarde vriend en tevens een actief lid van dit forum, @anon44073676EV, wandelde met mij mee tijdens deze zoektocht.
En ja, dan begin je met oriënteren. Dit forum maakte al snel duidelijk dat er zo ontzettend veel horloges zijn die wel wat interessants hadden. En eerlijk is eerlijk: hoe langer ik zocht, hoe moeilijker het werd. Merken als Omega, Tuder en Rolex gingen veelvuldig door mijn gedachten. Echter, om een dergelijk merk te kopen, wilde ik eerst eens ervaren hoe het zou zijn om een automatisch uurwerk te dragen. Om die reden kocht ik begin dit jaar een Seiko 5 SNKD99K1. Leuk en basic horloge die ik met veel plezier heb gedragen.
De maanden verstreken en mijn zoektocht naar een automatisch horloge ging verder. Immers, de Seiko 5 met het automatische uurwerk beviel mij goed. Ik miste alleen ‘het gevoel’. Jullie begrijpen vast wel wat ik daarmee bedoel. Uiteindelijk, na veel vergelijken bij diverse verkooppunten en op dit prachtige forum, kwam ik tot de conclusie dat de Omega Seamaster 300M Chronometer Co-Axial in het blauw mij het meest aansprak. Ik hield het blauwe gedeelte op dit forum goed in de gaten, want ik was bereid om voor een net gebruikt exemplaar te gaan.
De zomermaanden volgden. Ik bereikte de mooie leeftijd van 30 jaar, de nieuwbouwwoning werd opgeleverd en als kers op de taart kwam er een nieuwe uitdagende baan op mijn pad. Jullie zullen dat vast wel herkennen: de perfecte reden om een (nieuw) horloge te kopen, hetgeen je refereert aan dát moment of die éne ervaring. Voor mij was dit hét moment.
Ik trok mijn stoute schoenen aan maakte eind juli een afspraak bij Eugene van Baal in Nijmegen om dit horloge voor het eerst te passen. Uiteraard maakte ik van de gelegenheid gebruikt om vergelijkbare modellen te passen, maar de Omega Seamaster was ‘liefde op het eerste gezicht‘. Maar, toch nog even laten bezinken.
Afgelopen weekend was het dan zover. Onder het genot van een heerlijk glas Bowmore Wisky, vergezeld met mijn vriendin en @anon44073676EV, haalde ik mijn Omega Seamaster op. De betreffende medewerker deed mijns inziens zijn best om de -voor mij al bijzondere ervaring- zo speciaal mogelijk te maken. Chapeau!
Jeetje, nu snap ik waar al die lange NA-topics vandaan komen. Ik begin het steeds beter te begrijpen. Voor nu: dank voor het lezen en als volgt een foto van mijn nieuwe aanwinst!