De wens voor een mooi horloge is er bij mij al jaren. Het is er alleen nooit van gekomen vanwege andere prioriteiten door de jaren heen.
Eerst waren er motoren. Een prachtige hobby maar na een crash door een onoplettende automobilist, die me zomaar het leven had kunnen kosten, ging dit op een lager pitje.
Vervolgens kochten mijn vrouw en ik ons eerste huis, gingen we trouwen en kregen 2 kids… Ook allemaal dure hobby’s.
Een jaar of 5 geleden kregen we de kans om een stuk grond te kopen en hierop een nieuw huis te bouwen. Deze keuze was niet moeilijk waarna ik samen met mijn vader, die gepensioneerd bouwvakker was, zo’n 2,5 jaar al m’n vrije tijd hierin heb gestopt. Van het timmeren tot de bekisting tot het leggen van de dakplaten hebben we zoveel mogelijk zelf gedaan. Supertrots op ons nieuwe huis wat bloed zweet en tranen heeft gekost, maar de bankrekening was inmiddels weer geplunderd.
Intussen werd de interesse alleen maar aangewakkerd doordat er steeds meer mensen in mijn omgeving een mooi horloge kochten. Olie op het vuur.
Er was ondertussen weer wat gespaard dus het zou er nu toch van gaan komen. Tot ik in januari thuis kwam te zitten vanwege m’n rug. Er werd een hernia geconstateerd waarna ik zo’n 8 weken bijna niets kon. Hier zat één voordeel aan en dat was dat ik in de heldere momenten tussen de medicijnen door, alle tijd had om horloges te zoeken, filmpjes te kijken en het forum te lezen.
Dat het een Omega moest worden stond wel vast. Maar man man… wat een keuze. Als je zoveel tijd hebt om alles te bekijken kom je er pas achter hoeveel moois er te koop is. Waarvan ook heel veel boven budget helaas.
Uiteindelijk moest het een Seamaster 300M gaan worden en gisteren was het moment dan eindelijk daar. Inmiddels weer wat beter ter been was m’n eerste autorit sinds januari naar @marijn92 voor de aanschaf van een super mooie Seamaster. Een zwarte, omdat ik dit simpelweg de meest chique uitvoering vind.
In eerste instantie zou ik heel graag het nieuwere model willen. Dit was niet alleen boven budget, maar hoe vaker ik een foto van de nieuwe naast het eerdere model zag, hoe mooier ik het model zonder de golfjes vond. Die golfjes maken het voor mij wat te druk, denk ik.
Anyway, ik ben helemaal happy met m’n eerste “echte” horloge. Het was een lange weg, maar dat maakt het plezier alleen maar groter.