NA: Omega Seamaster Aqua Terra 38,5mm “Skyfall”

NA: Omega Seamaster Aqua Terra 38,5mm “Skyfall”

Waar ik normaliter zeer lang kan wikken en wegen voordat ik tot aanschaf van een horloge over ga ging het deze keer “ietsje” anders.

Zaterdagmiddag jongstleden, lekker op de bank de kwalificatie van de eerste F1 race van het seizoen kijken. Tussen de bedrijven struin ik op mijn gemakje door ons mooie forum totdat er een melding kwam van een nieuw item in het verkooptopic. “TR: Omega Aqua Terra 38,5 mm Skyfall”.

De Aqua Terra lijn van Omega heeft al jaren mijn bijzondere aandacht. Elke generatie Aqua Terra heeft wel een mooie uitvoering welke ik wel in mijn bezit zou willen hebben.
Maar de “Skyfall” had mijn bijzondere aandacht. Deze uitvoering is, naar mijn bescheiden mening, de mooiste Aqua Terra ooit gemaakt door Omega. De witgouden indices, het omkaderde datumvenster, het verticale teakdesign, de bracelet zonder PCL’s, het mooie inhouse uurwerk, en last but not least, de ongekend mooie blauwe kleur van de wijzerplaat en de wijze waarmee het licht hiermee speelt. In één woord fantastisch. Deze uitvoering is ook zeer gewild onder liefhebbers, worden zelden te koop aangeboden en zijn bijna niet te vinden voor een normale prijs.

Terug naar zaterdagmiddag, Q2 start maar ik ben er niet meer bij. Ik zit met twee vingertjes en zweet op mijn voorhoofd een bericht te typen naar Nanne @lance_explorer of hij de Aqua Terra ook wil verkopen? Geen ellenlang gewik en geweeg, handelen! Gelukkig wilde Nanne de Aqua Terra ook te verkopen en binnen no time hadden we een deal! Voor de volgende dag een afspraak gemaakt met Nanne voor de overdracht en zie hier mijn Omega Aqua Terra Skyfall:

Zoals jullie wellicht kunnen begrijpen ben ik erg blij met mijn nieuwe, en derde, Omega. De Aqua Terra is een mooie aanvulling op mijn “collectie” samen met de Speedmaster en SMPc. Nanne nogmaals bedankt voor de fijne deal! Bedankt voor het lezen!

Met dank en toestemming van @Azaan en @lance_explorer voor het gebruik van een aantal foto’s uit hun verkooptopic.

106 likes

Gefeliciteerd! Heel mooie aanvulling op je Omega collectie. :ok_hand:.

1 like

Zeker! Wat een mooi ding. Pfff, doorkijkje achter naar het 8500 werkje is ook fraai. Wens je veel draagplezier met deze prachtige Omega! :ok_hand:

Oh enne, liedje erbij … :sunglasses:

… let the Skyfall!

3 likes

Mooie Omega :ok_hand:t2::smiley: Gefeliciteerd!

1 like

Mooi horloge! Veel plezier ermee👌🏼

1 like

Nog steeds de mooiste Aqua Terra tot nu toe. :ok_hand:

Vraagje: wat maakt dat deze de naam Skyfall draagt?

1 like

Daar was ik ook al benieuwd naar🙂

2 likes

Overheerlijk horloge :ok_hand:

1 like

Geduld is een schone zaak :ok_hand:

1 like

Fantastisch horloge!

1 like

Haha dus jij was degene die ‘m zo snel heeft weggekaapt. Top, geniet er van!

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Héél mooi! :ok_hand:t2:

1 like

Deze uitvoering werd door ene heer Bond in de film Skyfall gedragen. Marketingdingetje van Omega dus. Ik heb verder hélemaal niets met Bond en zijn films. (Al zou je dat niet zeggen als je naar mijn “bond-horloges” kijkt :thinking:)

3 likes

:top: mooi, geniet van deze Omega

1 like

Hele gave Omega :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Mooi hoor, proficiat en geniet er van!

1 like

S C H I T T E R E N D !!!

M A Z Z E L P I K !!! :ok_hand:t2:

1 like

Wat mij betreft de mooiste versie van de AT. Maat, kleur, volledig gepolijste band en datumvenster. Topding.

1 like

Aj, die heb ik gemist! Wat een bjoetie zeg :heart_eyes:

1 like