NA: Omega Seamaster Aqua Terra ref. 220.12.41.21.03.001

Hallo mede horlogeliefhebber,

Toen ik in oktober 2019 mijn Rolex Datejust heb aangeschaft schreef ik in mijn NA topic dat mijn collectie helemaal compleet was. Echter in december begon in te twijfelen of mijn Montblanc heritage chronométrie quantième complet wel helemaal het juist horloge was voor mij. Gezien de draagtijd had het horloge niet meer mijn voorkeur. Daarom besloten dat dit horloge de collectie moest verlaten en ben ik een zoektocht gestart naar een vervanger. Verschillende merken zijn de revue gepasseerd, maar mijn aandacht werd getrokken door de Omega Seamaster Agua Terra met een blauwe wijzerplaat en blauwe rubberen band.

Tussen kerst en oud en nieuw naar Breda geweest om te kijken of House of Pertijs dit horloge op voorraad had. Helaas hadden ze alleen een “baby blauw” exemplaar en een variant met blauwe wijzerplaat en stalen band. Na een telefoontje naar Omega bleek dat het gewilde horloge bij Omega op voorraad was en opgestuurd ging worden. Deze week een telefoontje gehad dat het horloge bij Pertijs in Breda was aangekomen, dus gisteren de auto in richting het altijd gezellige Breda.

Specificaties van het horloge:
Omega Seamaster Aqua Terra
Referentie: 220.12.41.21.03.001
Diameter: 41mm
Uurwerk: Calibre 8900
gangreserve: 60uur

Het horloge wordt geleverd in een mooi afgewerkte houten kist. Het horloge zelf is goed afgewerkt, zowel de kast als de wijzerplaat. Mooi detail is de wijzerplaat met de horizontale lijnen, wat refereert naar het dek van een schip. De rubberen band vind ik zelf prachtig afgewerkt met een soort gevlochten motief en sluit netjes aan op de kast.

Genoeg woorden, tijd voor wat foto’s:

Hiermee ziet de totale collectie er als volgt uit:

  1. Tag Heuer Carrera
  2. Tag Heuer Autavia
  3. Rolex Submariner date
  4. Rolex Datejust
  5. IWC Portofino
  6. de NA Omega Seamaster Aqua Terra
  7. Omega Speedmaster moonwatch
  8. Omega Seamaster Planet Ocean
  9. Breitling Premier Norton
  10. Breitling Superocean Heritage
99 likes

Onder de indruk! :clap:

2 likes

Jeetje wat een collectie man! Echt super! Gefeliciteerd met de NA ook.

3 likes

Fraaie nieuwe aanwinst. Past er prima bij, als ik het koffertje zo zie (zit wel vol trouwens, tijd voor een nieuwe met meer plaats? :wink:). Mooie collectie hoor, inderdaad: Indrukwekkend!

Met betrekking tot de nieuwe AT, veel draagplezier … :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd, mooi horloge, en ook een mooie collectie zeg…geniet er van.

1 like

Dat rubber staat hem goed, proficiat met deze aanwinst. Mooie collectie ook! :ok_hand:

1 like

Wat een prachtig horloge en past prima is je voortreffelijke collectie :grimacing::flushed:

2 likes

Super aanwinst en supper collectie :ok_hand:t2:

1 like

Mooie aanwinst, proficiat!

1 like

Prachtige omega. Geweldige collectie.:ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier :+1:

1 like

Ik vind 10 stuks wel meer dan genoeg, ga de collectie niet verder uitbreiden.

1 like

Fraai horloge!

1 like

Vind de blauwe aqua terra toch echt wel heel mooi! Ga je vast veel plezier aan beleven :wink: gefeliciteerd!

1 like

Poe. Poe…prachtig.

1 like

Zeker een prachtig horloge !!

1 like

Mooi, proficiat

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Proficiat met deze markante verworvenheid!!
Een schitterend horloge, voor een ruimhartige tijds-beleving!!
Ik wens je er dan ook een glorieuze tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Wauw, wat een collectie! :+1::heart_eyes:

De NA is natuurijk ook prachtig. :wink:

1 like

Heel strak! Heb deze ook ooit gepast en was best onder de indruk. misschien ooit nog…
Geniet ervan!

1 like