NA Omega Seamaster Cosmic 2000 timecapsule

Vorig weekend was er een garageverkoop in onze straat - ben er met mijn dochter langs geweest en er waren zeker 7 kramen :sleeping:
Wat gereedschap gekocht en aan de praat geraakt - de verkoopster was de woning van haar vader aan het leegmaken en had thuis nog enkele horloges liggen (niet werkend)
Maandagavond ben ik er langs geweest en tot mijn vreugde kwam daar een rood Omega doosje op tafel.

De Seamaster liep niet, de wijzerplaat was verschoven en de kroon zat los (is een split stem zoals deze)
download
Fair bod gedaan voor de staat en rekening houdend met het risico van dure herstellingswerken/onderdelen + beloofd 2 andere horloges van een nieuwe batterij te voorzien en snel tot een overeenkomst gekomen.

Omega en andere merken hebben in die tijd meer monocoque kasten gemaakt (zonder schroefdeksel). Het uurwerk komt er langs de voorkant uit.
51KsEF1G7PL.AC_SX679
Daar heb je een pompje voor nodig dat je op de tube van de kroon zet en door de luchtdruk doet het glaasje dan

en toen begon de Omega direct te lopen :star_struck:. Secondewijzer liep tegen het glaasje aan - meer was het niet.
Wijzerplaat in de juiste positie gedraaid, split stem er terug opgeklikt en een nieuw mineraal glaasje gezet
moet een zeer ordelijk vader zijn geweest, want completer dan dit kan je ze mi niet vinden

zeer moderne en draagbare 39mm diameter

model staat in een Omega catalogus uit 1974

prijslijst

nu heb ik dus niet enkel s’mans schuifmaat en precisie winkelhaak, maar ook zijn zondagse horloge

78 likes

Mooie aankoop met aanverwante artikelen en historie!

1 like

Nice , gefeliciteerd

1 like

Wat een heerlijke vondst en een leuk verhaal om te lezen ook. Fijn dat niet elke reparatie een hoofdpijndossier hoeft te zijn.

Ik moest hardop lachen om de Plop :joy:

1 like

Mooie vondst! Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

1 like

Zo zie je maar weer dat je toch nog kan iets vinden “dicht bij huis” mooie aanwinst :wink:

1 like

Gefeliciteerd met deze Omega! Super!
Geniet ervan!

1 like

Top treasure hunter

1 like

Merci Rene - the thrill of the chase is idd het leukste

1 like

Dat zijn de mooie vondsten :ok_hand: Veel plezier ervan :partying_face:

1 like

Mijn beste,

Mijn complimenten!!
Wat een beauty is deze Omega.:ok_hand:

Geniet er in volle blijdschap van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gave set zo, :+1:t2:. Nog ‘echt’ gereedschap en die omega is echt een mooie score :ok_hand:

1 like

Mooi, en ook gaaf zo’n overcomplete set. Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Goede vondst. Gefeliciteerd

2 likes

mooie vondst,
geniet ervan

1 like

Lekker hoor!

1 like

Gave vondst, en dat op een garage sale! :ok_hand:

1 like

Hele mooie vintage Omega :ok_hand:t3:

1 like

Dat is leuk, zoiets aan te treffen.

1 like

Proficiat met je leuke vondst. Veel plezier ermee.

1 like