NA Omega Seamaster Cosmic “Jeffersonia”

Meestal stuur ik drie keer per dag een notificatie naar Marktplaats dat er weer eens een Omega replica te koop staat. Waarom doe ik het nog?, geen idee. Dit weekend nog de No Time To Die met zelfs een vervalste garantie kaart. Maar soms kom je dus ook wat moois tegen!!!

Eerst dacht ik dat het een redial was. Maar na wat onderzoek bij mijn Amerikaanse Omega vrienden bleek al snel dat het 100% echt is. Zwart / donkergrijs zie je bijna niet meer origineel. En dan die rare nummering. Heel erg jaren dertig-achtig lettertype. Hij staat bekend als de “Jeffersonia Dial”. Als iemand me kan uitleggen waarom hou ik me aanbevolen.

Alleen het glas is niet origineel. Recht in plaats van domed en zonder logo. Wellicht dat ik daar nog wat aan ga doen.

21 likes

Bijzondere nummering inderdaad, op het eerste gezicht dacht ik dat een combinatie van romeinse en arabische cijfers was. Ik hou er wel van, zorgt ervoor dat je echt even goed naar de dial kijkt.

Daar doen ze echt helemaal niets mee…

Het is inderdaad vreselijk. Heb zojuist gekeken naar de eerste pagina. 9 maal een fake!!!

Oops, 10 maal fake !!!

2 likes

Wat een gave vondst! Enjoy!

Mooi hoor, goed gedaan.