Ruim 25 jaar geleden ging mijn Seiko stuk (of de batterij was leeg, dat zou ook kunnen) en sinds die tijd ben ik zonder horloge door het leven gegaan. Nooit gemist, ook in de tijd dat je nog niet op je telefoon kon kijken hoe laat het is. Tot voor een maand of twee terug. Mijn vrouw kocht een ander horloge, en opeens begon het te kriebelen. Misschien was het weer eens tijd om er een aan te schaffen. Maar welke? Na een zoektocht van vele uren/dagen/weken op het internet ging ik gaandeweg steeds meer richting een vintage dress watch.
Deze is het geworden, dit weekend gekocht van een forumlid uit het land van Maas en Waal (even snel een foto gemaakt bij kunstlicht, doet het horloge geen eer aan!):
Voor zover ik mij kan herinneren had ie een grijze wijzerplaat en stalen band met vouwsluiting. Gekocht begin jaren 90. Was niet heel goedkoop maar ook niet duur, denk zo rond de 150-200 gulden destijds. Het kwam er niet van om een nieuwe te kopen en na verloop van tijd was ik er aan gewend om er geen meer te hebben. Ik snap dat dit raar overkomt op een forum voor horlogeliefhebbers
Omega deville, kaliber 601? Geweldige dingen, mijn eerste kwaliteitshorloge. Let wel, volgens mij zit er een andere kroon op dan de gebruikelijke, een plattere.