De onvermijdelijke aanwinst is binnen, de Omega Seamaster Diver 300M in het groen . Al geloof ik niet in ‘grail’ horloges, deze is zo goed als ik het mij kan voorstellen.
Een fascinatie voor duikhorloges, James Bond en de kleur maakt dit ontzettend gaaf. Tevens heeft dit alle specs die ik kan wensen en het loopt na 2 dagen +1 seconde. Ook de armband vind ik erg gaaf staan om mijn pols.
Door toeval vond ik iemand welke wilde verkopen en naast een goede prijs, perfecte staat ook de originele rubberen band leverde. Dat maakt het ‘pakket’ helemaal af en zo geschiedde.
Reken op veel meer foto’s, maar hierbij alvast een start .
Wat een mooie Seamaster is dit. Heel gaaf die groene kleur. Ben ook heel benieuwd hoe die kleur eruit ziet in vol daglicht. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Ik weet ook nooit zo goed wat ik van de hype rond groen moet denken .
Voor mij is het altijd de kleur geweest en het is ontzettend mooi dat het aanbod van horloges explosief is toegenomen hierdoor .
De zwarte variant had ik een tijdje terug om gehad en is absoluut prachtig. Het gaf het laatste zetje om de zoektocht te starten. Groen was niet op voorraad bij de AD en daarnaast scheelt het een flinke som (afschrijving) om een deftige gebruikte aan te schaffen (na alle prijsstijgingen zeker).
De derde foto is erg accuraat, door neutraal indirect licht. Met weinig licht is het donkergroen, bijna zwarte en valt het niet erg op. In zonlicht wordt de kleur wel helderder groen, maar niet zoals mijn Rado Captain Cook of Tissot Gentleman.
Ik houd de lucht in de gaten voor een zonnigere foto .
Ah zo, dat is waar. De ‘nieuwe’ Aqua Terra Shades in het groen is ook nergens te bekijken begreep ik. En deze groene Seamaster kon ik bij de AD ook alleen bestellen.
Gelukkig zijn Omega’s, zeker tweedehands, goed te verkrijgen voor normale prijzen (vooralsnog).