NA: Omega Seamaster ‘Electric blue’

NA: Omega Seamaster ‘Electric blue’
Al langere tijd lijkt het me leuk om een grab-and-go quartz aan mijn bescheiden collectie toe te voegen. En het liefst een die tegen een stootje en wat water kan, om het dan ook meteen als vakantie-horloge te gebruiken.

Twee merken die direct door mijn hoofd schoten zijn Breitling en Omega. Allebei merken die in het verleden tool-watches met quartz hebben gemaakt. Omdat ik onlangs al een Breitling heb aangeschaft heb ik mijn pijlen gericht op Omega en in het specifiek de Seamaster. Met name omdat de tijdloze kastvorm me altijd erg heeft aangetrokken.

Seamaster quartz
Van de Seamaster zijn in de jaren 90 en na 2000 enkele modellen Seamaster uitgebracht met o.a. het Omega-1538 quartz precision movement with rhodium‑plated finish. De batterij heeft een levensduur van 3,5 jaar.

Electric blue
Het modelnummer van mijn NA is 2265.80.00 en wordt ook wel ‘Electric blue’ genoemd vanwege de blauwe dial die enorm met het licht speelt. In combinatie met de hoog gepolijste bezel is dit horloge meer een glimmer dan mijn Breitling, waarvan je het juist zou verwachten.

Service
Het horloge is van ongeveer 2001 maar nog in uitmuntende staat, vanwege de recente grote service bij Omega. Omdat de batterij is gaan lekken heeft de vorige eigenaar het horloge laten servicen bij Omega waarbij het uurwerk is vervangen. Dat schijnt een redelijke standaard procedure te zijn bij Omega voor een groot onderhoud aan een quarz uurwerk. Ook zijn alle seals, wijzers, kroon, pushpins en nog wat kleine onderdelen vervangen. De kast en band zijn licht gepolijst waardoor hij weer straalt alsof hij net uit de fabriek komt.

Seamaster 41mm
Deze Seamaster met kenmerkende kastvorm meet 41mm maar lijkt opvallend groter dan mijn onlangs verworven Breitling Colt met eveneens 41mm. Toch draagt deze Seamaster comfortabel vanwege de dikte van slechts 11.6mm en lug-to-lug van 47.5mm.

De bracelet is niet typisch Seamaster en lijkt meer op die van de Speedmaster. Toch draagt de band wel comfortabel maar van het ontbreken van micro-adjustments stond ik wel even te kijken. De band op een zomerse dag net een tandje losser stellen zit er dus niet in. De dive-extension vind ik dan wel weer erg tof en maakt het echt een tool-watch.

Misschien dat ik hem in de zomer nog op rubber of nato ga dragen. Juist omdat hij dan wat makkelijker draagt vanwege het gebrek aan micro-adjustments op de stalen band.

In mijn vorige NA-topic van de Breitling Colt hintte ik al even naar mijn volgende NA, een Seamaster 300m maar dan de meeste recente van modeljaar 2018. Dat plan staat nog steeds, voor sept. 2021. Maar eerst nog maar genieten van al mijn recente NA’s. :smiley:

88 likes

WOW, electrifying … lekkere NA! Veel draagplezier. :ok_hand:

2 likes

Mooi horloge!

De wave dial blijft mij ook trekken… Wie weet ga ik ook nog een x op zoek naar een mooi exemplaar.

Geniet ervan!!!

2 likes

Prachtig horloge in mooie staat

1 like

Prachtig! Enjoy :heart_eyes::+1:

1 like

Een mooie keuze als Grab-and-Go Quartz!

1 like

Gefeliciteerd !
Prachtige glimmer.

1 like

Gefeliciteerd met je NA! Die laatste foto :drooling_face:

1 like

Ik heb deze als automaat gehad. Heel mooi horloge, geniet ervan. :+1:

1 like

Prachtig!

1 like

Een echte parel dit! Geniet er van… maar dat wel wel lukken lijkt me :sunglasses:

1 like

een absoluut mooi horloge :ok_hand: :smiley:

1 like

Wat een mooi horloge. Schitterend! :slight_smile:

1 like

Hele mooie, enjoy!

1 like

Bling Bling die bezel! Héél mooi hoor.

1 like

Ja die laatste foto is wel goed gelukt he. :star_struck: Wat dat betreft is het ook best een fotogeniek horloge.

1 like

Mooi horloge, geniet ervan!

1 like

Zeer mooi, congrats!!

1 like

Mooie aanwinst! Gefeliciteerd

1 like

Lekker hoor :ok_hand::+1:

Gefeliciteerd

1 like