NA: Omega Seamaster...(of toch niet)

Liefhebbers,

Normaal ben ik niet echt van een topic maken voor een nieuwe aanwinst maar de manier waarop ik aan mijn twee nieuwe aanwinsten ben gekomen is ansich wel een leuk verhaal.

Waar het allemaal begon
Kijkend op mijn bankrekening, naar mijn collectie en naar mijn omgeving(huisje, boompje, beestje) besefte ik me dat de tijd daar was gekomen om voor het eerst sinds tijden echt eens een leuk horloge te kopen in het duurdere segment. Na weken zoeken op internet op een regenachtige zondag de stoute schoenen aangetrokken en op naar Rotterdam. Mijn navigatie ingesteld op Schiekade 4 en binnengestapt bij Van Willigen in Rotterdam waar ik bij binnenkomst aan een tafel werd gezet en degene met het meeste verstand van horloges er aan zou komen. Na een paar minuten wachten was daar ineens Luc. Direct aangegeven dat ik niks zou gaan kopen maar me alleen maar kwam oriënteren. Luc nam alle tijd voor me, ondanks dat het super druk was, en liet me allerlei modellen zien. Het enige wat ik zeker wist, het moest een duiker worden. Diverse merken gepast onder andere Breitling, Omega, IWC, Tag Heuer werd ik spontaan verliefd op de nieuwe Omega Seamaster.

Na anderhalf uur in de auto terug naar huis wist ik dat dat hem moest worden. Bij thuiskomst gelijk Luc gebeld en tot een deal gekomen. De woensdag daarna kon ik het horloge ophalen en was ik zo blij als een kind…
c0d9affee69db0af0c89b136de10697e2f40c3a4_1_375x500

Het vervolg
Na twee dagen dragen van het horloge viel me ineens op dat de mezelf niet helemaal lekker stond uitgelijnd. Dit probleem was voornamelijk zichtbaar op de 5, op bovenstaande foto is dit ook te zien. Luc gebeld en die gaf gelijk aan dat ik terug kon komen om er naar te laten kijken. Hij was het met me eens en in overleg besloten we het horloge teug te sturen naar Omega. Aangezien het een splinternieuw model is zijn de onderdelen nog niet in Nederland en moest het worden opgestuurd naar Zwitserland. Na 6 weken wachten was het eindelijk zover en afgelopen dinsdag werd ik gebeld dat ik het horloge weer mocht ophalen. Als een kind zo blij terug naar van Willigen en lag het horloge al netjes klaar voor me met zelfs een klein extraatje omdat ze het vervelend vonden. Met een arendsoog ging mijn blik gelijk weer naar de bezel, welke was gerepareerd want de vorige onderdelen zaten er in een zakje bij, en…het was helaas nog steeds niet opgelost.
Weer stond de bezel niet goed uitgelijnd. Luc en zijn collega’s waren het met me eens en pakte alle nieuwe seamasters erbij. Wat bleek, bij 6 van de 7 seamasters bleek hetzelfde probleem. Direct aangegeven dat ik niet opnieuw op een reparatie zat te wachten ook omdat de kans dat het anders zou worden klein was gezien de andere modellen.
Luc gaf aan het hoe dan ook op te gaan lossen en vroeg me of ik even 2 dagen geduld kon hebben zodat hij het met zijn directeur kon overleggen…

Het slot
Afgelopen donderdag werd ik gebeld met de oplossing dat ik mijn geld terug zou krijgen, top oplossing. Gezien het feit dat ik een goed gevoel bij Luc had wilde ik toch eens kijken wat voor moois hij nog allemaal had. Voornamelijk Oris en Breitling bleken kanshebbers.
Twijfel, wil ik 2 horloges met diverse functies? Of wil ik er eentje? De twijfel ging voornamelijk tussen de Oris Aquis en nog een horloge of de nieuwe Breitling Avenger 2(prachtige klok overigens!).
Na passen, kijken, weer passen sparren met Luc uiteindelijk gekozen voor de Oris Aquis en wist ik dat het tweede horloge een Tudor Black Bay 41 moest worden.

Gisteren beide horloges opgehaald en zeer blij mee. Zie hier de 2 nieuwe aanwinsten:
Oris Aquis:

Tudor Black Bay 41:

Eind goed, al goed. Ik ga lekker genieten!

Fijne zaterdag!

58 likes

Mooi verhaal en goede keuzes. :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinsten. Zonde van de Omega, maar goed om te weten. Het is (was?) bij mij een kanshebber als nieuwe aanwinst.

1 like

Soort geluk bij een “ongeluk”… nu heb je twee hele mooie horloges!!!

Geniet er van :smiley::sunglasses:

1 like

Leuk verhaal!

Laatst ook met Luc wat zitten kletsen en eea gepast. Leuke kerel, heeft wel gunfactor.

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten, erg tof!

1 like

Het is echt een prachtige klok. Als je er voor gaat kijken, check de bezel!:wink:

1 like

Dubbel :+1::+1:
Vooral de Tudor.
Welke polsomtrek heb je? :smirk:

Plus complimenten aan Rotterdam schiekade :+1:

1 like

Prachtige horloges !
Gefeliciteerd maal 2

1 like

Een Tudor en Oris in plaats van de beste Omega Seamaster totnutoe! :thinking:

2 likes

Mijn polsomtrek is 17,5cm. Kan na 4 weken vakantie ook 18 zijn!:joy:

2 likes

:ok_hand:t4: met name de Aquis

1 like

Erg mooi, proficiat! Jammer dat de omega uiteindelijk niet naar tevredenheid was maar met deze twee kan je ook erg tevreden zijn denk ik zo.

1 like

Misschien stom,maar ik kan het verkeerd uitlijnen niet helemaal helder voor ogen krijgen op je foto. Kun je met paint misschien een lijntje zetten wat je bedoeld?

In elk geval, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten. Mooie horloges.

1 like

Ik vermoed dat Topic Starter dit bedoeld met niet uitgelijnde bezel :face_with_monocle:

Een dergelijke afwijking is vanzelfsprekend onacceptabel.

2 likes

Grappig om te zien, (of eigenlijk helemaal niet natuurlijk) maar dit is mij laatst ook opgevallen op mijn seamaster uit 1999. Ik vraag me af of er meer seamaster eigenaren dit probleem herkennen.

Mijn blauwe 2017 Seamaster met wijzerplaat zonder golfjes is wel perfect uitgelijnd.
Misschien kan de bezelpip een haartje naar links :face_with_monocle: maar dat is echt te verwaarlozen.

Dan is het niet mogelijk dat jij nummer 7 mee kreeg? Voor de rest zijn het allemaal mooie horloges, dus veel plezier met de Oris en Tudor.

1 like

Nummer 7 meenemen had ik ook voorgesteld!
Of anders geld terug en die SMPc ergens anders kopen.

Ik vind de alternatieven wel aardig maar niet vergelijkbaar met die SMPc! :thinking:

2 likes

Sorry jongens, ik zie het niet. Op foto’s is zoiets het altijd vern…kt.
Het is bij die van mij (nog) niet opgevallen. Zal het eens controleren.

Vind het ook moeilijk te bepalen a.d.h.v. die foto. Maar het zal ongetwijfeld zo zijn. En nu heb je er twee en niet de minste! Dus :+1: Gefeliciteerd!