Beste forumgenoten,
Sommige van jullie zullen mijn nieuwste aanwinst al voorbij hebben zien komen in het Seamaster only of Wat dragen we vandaag topic…
de Omega Seamaster Plongeur Professionnnel oftewel de Ploprof.
Nadat ik een aantal maanden genoten heb van mijn Seamaster met witte dial op stalen band die ik afwisselde met een aantal prachtige Zealande banden begon het toch weer te kriebelen. De Ploprof spookte al een tijdje door mijn hoofd… inmiddels had ik ook een gezocht topic aangemaakt waarna ik in contact kwam met @Warroo Daarna wist ik het… doorpakken op die Ploprof en tegelijkertijd Warroo weer zijn liefde voor zijn Ploprof op laten bloeien
In Antwerpen wist ik de titanium versie liggen… ma ja, het moest toch eigenlijk echt wel de stalen worden! Titanium is natuurlijk een mooi materiaal… maar met staal zou ik de “echte” hebben in mijn optiek!
In de tussentijd mijn Seamaster en Zealande banden te koop gezet en uiteindelijk met Jeroen aka @WristCandy een mooie deal kunnen sluiten
Inmiddels mochten we wee naar België reizen om te shoppen… dus meteen naar een AD gereden die nog een stalen variant had liggen. Wellicht één van de laatste nieuwe stalen bemachtigt daar. Ze staan op de website van Omega nog geprijsd… Maar je kunt ze niet meer bestellen! Oftewel discontinued. Wel jammer want de titanium varianten zijn nog wel te bestellen.
De specs;
- Omega Seamaster Ploprof 1200M
- Stalen mesh band (ik heb er ook de zwarte en oranje Omega banden bij
)
- Water resist 120 bar (1200 meter / 4000 feet)
- Saffier glas
- Tweezijdig draaibare lunette
- Helium escape valve
- Omega’s inhouse 8500 caliber met datum functie, uren verstelling en 60 uur power reserve
- bandbreedte van 24 mm naar 20 mm bij de vouwsluiting
Ik draag het horloge inmiddels twee dagen en ik kan zeggen… ja het is een echte heavy hitter… geen gouden maar een stalen En het draagt echt heerlijk! Hij is breed met zijn 55 mm maar van lug naar lug is hij net geen 48 mm waardoor hij prima draagt en valt op een smallere pols! Het draagcomfort wordt verhoogd door de enorm fijne sluiting die je optimaal kunt afstellen door zijn ruime fijn afstelling met een push systeem aan de binnenkant van de vouwsluiting… optimaler als de Seadweller en de Explorer varianten!
Genoeg geluld… Plaatjes zien we het liefst… Enjoy
Wat een ding hé
Mvg MannetjeMar.