De Omega Seamaster Polaris uit de nineties heb ik altijd een bijzonder model gevonden, vandaag eindelijk om de pols!
Nadat kortgeleden, bij de aanschaf van een ander Omega model, de verkoper vroeg of ik zijn Polaris niet even wilde bekijken tijdens het wachten bleef het horloge in mijn hoofd zitten. Het niet-alledaagse ontwerp, in 1988 door Gerald Genta ontworpen voor de Olympische Spelen in Seoul is bijzonder, je houdt ervan of je vindt het niets. Grappig genoeg viel mevrouw Gup direct voor het horloge, wie weet volgt er nog een dames model
Het is licht (want titanium) en plat en draagt echt verbazingwekkend lekker. De kleine maat (32mm) stoort me geenszins, ondanks een 18,5cm pols.
Via vriendelijk forumlid @mymese kon ik dit pareltje overnemen inclusief de toenmalige Omega folder van een NL’se juwelier.
Na wat wachten op extra schakels en een horlogemaker die het horloge heeft nagekeken en de band op mijn lengte kon maken eindelijk klaar om te dragen! Een beetje regen mag een Seamaster niet deren!