NA Omega Seamaster Polaris

Al sinds eind jaren tachtig, toen ik als student in de weekenden bij een juwelier werkte, heb ik een folder van de Omega Seamaster Polaris in de kast liggen. Net als de Longines Conquest VHP uit die tijd staan beide op het lijstje van "leuk om ooit nog een keer te hebben. Die Longines Conquest VHP heb ik inmiddels uit mijn hoofd gezet omdat het ontwerp toch niet zo tijdloos is en ik hem eigenlijk gewoon niet meer zo mooi vind.

Bij de Seamaster is dat andersom. Die is in de loop van de tijd steeds aantrekkelijker geworden. Het ontwerp met de bijzondere inleg is behoorlijk tijdloos en van de beroemde Gerald Genta. Op basis van die folder in de kast had ik een voorkeur ontwikkeld voor de Titanium versie met Palladium inleg. Maar die wordt heel weinig aangeboden en wat er wel is, is voor mij boven budget voor “leuk om een keer te hebben”.

Deze week kwam ik een mooi stalen met gouden inleg tegen die ik ook nog in Houten kon ophalen. Natuurlijk wel weer even wennen aan het kleine formaat (mijn Anordain model 2 is er een reus bij). Maar ik heb gelukkig dunne polsen.

Het is zelfs de eerste Omega die ik ooit gekocht heb. Hij draagt erg prettig door de soepele band. Benieuwd of er nog meer Seamaster Polaris op het forum zijn.

54 likes

Bijzonder model! Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Dank je wel!

Gaaf ding.

1 like

Tof horloge :+1:t2:

1 like

Zeker,zeker !!!
Was m’n eerste serieuze horloge. Betaalde 2e hands bij Steiner in Maastricht hier 1400 gulden voor.

Mijn ex was een uit de allereerste serie. Zo te zien is jouw exemplaar er ook een uit het begin

Licht om te dragen, heerlijk plat en de vormen voelen goed.

Nu ietsiepietsie aan de kleine kant.
Als je niet vaak wisselt merk je daar weinig van

1 like

Mooie klassieker van Omega!

Ben deze ook steeds meer gaan waarderen. Ook ik heb recent eentje voor een prikkie aan kunnen schaffen

6 likes

Gefeliciteerd met de aankoop. Veel plezier ermee!

1 like

Van harte gefeliciteerd met je NA, heel veel draagplezier gewenst

1 like

Leuk horloge, ooit in een ver verleden ook eens gekocht. Heb hem nog steeds maar is toch een beetje te klein voor mijn 19cm pols. Een paar jaar geleden de grotere versie gekocht, 42mm en automaat, die kom je ook echt niet veel tegen. Toffe aanwinst… :ok_hand:

2 likes

Supper gaaf model mijn docent had er 1
Hij was omega verzamelaar door heb is bij mij ook de liefde voor omega begonnen

1 like

Gefeliciteerd :grinning:

Ik heb het altijd wat vreemde horloges gevonden, maar ze dragen erg comfortabel en ze hebben op de een of andere manier wel wat. Veel plezier ermee :smiley:

1 like

De mijne, ontzettend veel en graag gedragen. Links dus de grotere versie.

6 likes

Leuk om te zien. Denk dat die van jou van de eerdere serie zijn, want ze heten bij jou nog Titane.

Nog even een poging de lume te laten zien. Het is sowieso een fotogeniek horloge.

2 likes

Die linker maakt wel wat los bij mij.
In Nederland kwam ik hem nagenoeg nooit tegen, in Duitsland daarentegen leek dat model veel populairder.
Kan toeval zijn natuurlijk.

Leuk dat je ze allebei hebt.:+1:

Eigenlijk toch niet, heb ergens gelezen dat dit model speciaal voor de Duitse markt was. Komt ze enkel maar in Duitsland tegen. Heb hem dus ook full set gekocht in Duitsland.

2 likes

Van harte! een mooie en niet alledaagse verschijning.

1 like

Funkytown.

1 like