De Seamaster is een horloge die altijd al op mijn lijstje heeft gestaan maar tot voor kort onbereikbaar was. Toen deze droom steeds dichterbij kwam ben ik mezelf wat meer gaan verdiepen in de verschillende referenties. Omdat ik smalle polsen heb vond ik de ref. 2531.80 het meest aantrekkelijk door de diameter van slechts 41 mm en dikte van 11.5 mm.
De referentie was gekozen. Nu kon de zoektocht naar een mooi exemplaar beginnen!
Na contact te hebben gehad met verschillende verkopers, zowel particulieren als bedrijven bleek het toch best lastig om te vinden waar ik echt naar op zoek was. Voor de één was ‘in zeer goede staat’ een andere soort staat dan wat ik voor ogen had. Het aanbod in Nederland van deze referentie is over het algemeen vrij laag dus heb ik het een tijdje rust gegeven. In de tussentijd heb ik nog andere Omega’s overwogen. Niet slim natuurlijk, want de Seamaster bleef altijd spoken in mijn hoofd.
De zoektocht werd herstart en uiteindelijk kwam ik dit specifieke exemplaar uit 2007 tegen bij B&O Watches in Hengelo. Dit moest hem worden!
Afgelopen donderdag heb ik een halve vrije dag genomen en ben ik in de middag naar Hengelo gereden om het horloge op te halen. Ik heb helaas nog niet hele mooie foto’s kunnen maken maar ik heb het toch geprobeerd voor jullie.
Heb zelf toevallig een 2531.80 incoming. Het is erg zoeken naar een goed exemplaar, heb overwogen een zwaar gebruikte te kopen en de Omega full service te geven, maar uiteindelijk besloten tocht te gaan voor iets wat al in in betere staat is.
Geniet ervan, dit is een echte klassiek wat mij betreft!