De Omega Seamaster professional 300m dat was mijn grail watch.
20 jaar geleden bijna één gekocht maar kon het toen gevoelsmatig niet maken om zoveel geld uit te geven aan een horloge, nieuw huis, dochter geboren, verbouwingen etc.
Toch spookte hij altijd nog wel door mijn hoofd.
Een jaar of 10 geleden een Seiko Stargate gekocht en altijd met veel plezier gedragen waardoor de drang naar de aankoop van Omega een beetje vervloog.
Vanaf januari 2020, de Seiko had een service nodig nu actief op het forum me gaan inlezen, kijken naar wat er allemaal te koop was.
Toen is het eigenlijk best snel gegaan, diverse horloges gekocht, o.a. ML Pontos S Diver, Seiko Alpinist, Oris Aquis Relief, allemaal hele gave horloges en best ook wel heel blij mee.
Vorige week bood #RLC zijn Omega Seamaster Professional 300m Ceramic Co-axial - Full set - 99,5% nieuwstaat aan.
Mijn interesse was meteen gewekt. Zo een zoek ik, dit is mijn horloge, liefst nieuw of zo goed als nieuw, een extra adjustable Omega sluiting met 6 verstel mogelijkheden en duikextensie.
En eventueel nog een rubber band.
Het eerste contact met Ralph werd snel gelegd, de Oris en Maurice Lacroix stonden te koop en binnen een paar dagen verkocht.
Mijn horlogepot was weer ruim gevuld.
Na verder een zeer plezierig contact met #RLC de knoop doorgehakt en afgelopen zaterdag op naar het noorden om de Seamaster op te halen.
Rond 15:00 was het dan zover en kon ik de fantastische diver bewonderen, de staat was exact zoals omschreven, echt zo goed als nieuw. Wat een prachtig horloge.
Een uur leuk over horloges gesproken en met een big smile in de auto richting huis. Onderweg nog een tussenstop bij een collega waar ik mijn vrouw even had achtergelaten. Eigenlijk te laat weer thuis om de Seamaster verder te bewonderen, maar nu in de tuin in de zon, heerlijk!
Wat een gaaf horloge!!
De meesten hier zullen het horloge wel kennen maar nog niet om mijn pols en bij mij thuis in de zon.
Hierbij een paar plaatjes om het verhaal compleet te maken.
Ralph bedankt voor de gezellige overdracht en ik zal goed voor hem zorgen.
P.s. Ik denk wel dat er een paar krasjes op gaan komen, alvast sorry daarvoor, ik kon nu nog niets ontdekken.
Een fijne zondag allemaal.