Al geruime tijd wilde ik een Omega Seamaster Professional 300m wit hebben. Ik heb er hier meerdere bekeken als ze in het ‘blauw’ stonden. Ik heb de advertenties gevolgd, gewikt en gewogen, maar ik kon steeds niet de knoop doorhakken om er één te kopen. Elke keer als iemand een foto plaatste van het door mij gewilde horloge, begon het toch ook weer elke keer te kriebelen. Maar die knoop kreeg ik toch niet door.
Het één en ander kwam voor mijzelf in een stroomversnelling, nadat ik op 18 januari dit jaar met een enorme longembolie op de IC kwam te liggen. Nadat ik weer thuis was, had ik op een gegeven moment voor mijzelf het idee, als er één voorbijkomt, sla ik toe. Ook mijn vrouw zei tegen mij dat ik mij niet als ‘kniertje’ moest gedragen, en eens wat van mijn spaarcentjes uit moest geven. Ik heb er toch niks aan als ik mijn kist in zou gaan, was haar argument. Ik moest er iets leuks mee doen.
En ja hoor, @Bullitt gaf ineens zijn advertentie van zijn te koop staande Omega Seamaster Pro 300M een schop, en ik heb meteen contact met hem opgenomen. Dit was eindelijk de kans om er één te bemachtigen. Een complete set, stalen band en 13 maanden oud. Precies wat ik wilde hebben. Na over en weer mailen met elkaar, ben ik vandaag vanuit Amstelveen, door de drukte en het slechte weer naar Nijmegen gereden. We hadden afgesproken in de winkel waar Bullitt werkt. En eigenlijk nadat ik de Omega Seamaster zag en hem om mijn pols deed, was ik helemaal verkocht. Nog even gezellig gekletst, en de winkel bekeken terwijl Bullitt de band ook nog keurig op lengte heeft gemaakt voor mij.
Helemaal blij, ben ik weer met de nieuwe aanwinst om mijn pols naar huis gereden. Weer door de drukte en het slechte weer terug. Maar af en toe een blik op mijn pols, deed mij meteen weer glimlachen.
Mooie NA, zit een beetje in zelfde situatie. Kijk ook al een maandje of drie naar de SMP’s maar neig meer naar de zwarte variant. Alhoewel de witte mij ook tof lijkt voor in de zomer.
Maar het mooie is inderdaad dat dit horloge perfect samengaat met meerdere banden. Dus er komt zeker nog wel wat nieuws. Heb ik tenminste wat te vragen voor mijn verjaardag.