NA: Omega Seamaster

Liefhebbers,

Lang geleden dat ik een nieuw topic aanmaakte maar maak voor mijn nieuwe aanwinst graag een uitzondering. Afgelopen donderdag bij @Triplock de Omega Seamaster Blue 300M (212.30.41.20.03.001) opgehaald. Voordat dit horloge er kwam ging er wel een geschiedenis aan vooraf.

Het begin
Afgelopen juni besloot ik dat het tijd was voor een horloge uit het hogere prijssegment. Zonder een voorkeur voor het type horloge (dress, diver, chronograaf etc.) stapte ik Juwelier van Willigen binnen in Rotterdam. Vele verschillende horloges gepast, van Ulysee Nardin tot Oris en van Omega tot Breitling werd ik opslag verliefd op de nieuwe Omega Seamaster en dan met name de zwarte versie met rubberen band.
Die middag naar huis en in de middag een telefoontje gedaan dat ik het horloge graag wilde hebben. Na wat onderhandelen ging ik een paar dagen laten, zo trots als een pauw, het horloge ophalen.
image
Na een dag dragen kwam ik erachter dat de bezel niet helemaal lekker was uitgelijnd en Van Willigen was het met me eens. Horloge terug naar Zwitserland, het horloge was zo nieuw dat de onderdelen nog niet in het servicecenter in Nederland waren, en na 6 weken wachten het verlossende telefoontje dat het horloge weer bij de juwelier was. Hup naar Van Willigen maar tot mij grote spijt was de bezel vervangen maar nog steeds niet goed uitgelijnd. De verkoper was het met me eens, de andere modellen erbij gepakt en deze waren ook niet helemaal lekker uitgelijnd. Afgesproken dat ik mijn geld terug zou krijgen en de zoektocht ging voort…

Het middenstuk
Toen ik het mijn geld terug kreeg gaf de verkoper van Van Willigen aan dat hij ook ook de nieuwe Oris Aquis had liggen. Ander niveau maar wel een ontzettend toffe klok. Gezien mijn super positieve revering met Van Willigen, en gezien de Aquis echt heel tof is, tot aanschaf over gegaan.
Na de aanschaf gelijk doorgereden naar S&C in Rotterdam en voor het resterende budget een Tudor BB41 aangeschaft. Allebei ontzettend toffe horloges voor hetzelfde budget als de Seamaster.

Het is einde
Na 4 maanden dragen begon het toch te kriebelen. Allebei echt toffe horloges maar ook weer ‘net niet’. Na een aantal weken twijfelen besloten dat er een nieuwe Seamaster moest komen, maar welke?
Na mijn eerdere ervaring met de nieuwste Seamaster vond ik deze iets te grof in vergelijking met de vorige versie. Tevens heb ik genoeg zwart in de collectie en moest er een blauwe komen, oftewel de keuze was snel gemaakt. Het horloge stond te koop bij @Triplock en na wat heen en weer gemail tot een mooie deal gekomen. Mijn leven gaat verder zonder de Tudor en Oris maar wel met, in mijn ogen, één van de allermooiste Seamasters!

75 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Gaaf ding, is ook een model wat mij tot nu toe het beste is bevallen

1 like

Mooi hoor. Tophorloge die Seamaster.

1 like

Nice, mooi ding. :ok_hand:

1 like

Prachtig horloge!

1 like

Mijn beste,

Leuk om te lezen hoe je tot deze gezaghebbende aanwint bent gekomen!!
Proficiat dan ook!!
Ik wens je er een formidabele tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Prachtig horloge! Ook gehad en verliefd op geweest maar mij toch te zwaar. Geniet er van!

1 like

Mooi horloge. Hup, nu snel naar het Omega Only topic! :wink:

1 like

Prachtig verhaal (buiten de problemen om) en een nog mooiere aankoop…ikzelf ben ook zeer geïnteresseerd in de nieuwe Omega maar zal hem dan eens goed onder de loep moeten nemen.

Veel draagplezier :ok_hand:t2:

1 like

Gefeliciteerd met een pracht van een aanwinst!!!

1 like

Gefeliciteerd, veel draagplezier :+1:

1 like

Thanks voor de toffe reacties allen!:slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst.

1 like

Tophorloge, congrats! Eerst een Speedy, daarna deze :sweat_smile:

1 like

Mooi! Gefeliciteerd. Heb dezelfde !

1 like

Top keuze! Heb heb zelf ook sinds een maand, erggg blij mee :smiley:

4 likes

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Goede keus zeker in blauw. Gefeliciteerd!

1 like

Geniet van je NA!

1 like