NA: Omega SMP 300-fifty shades of blue :)

Dag vrienden!

Hierbij presenteer ik met gepaste trots mijn nieuwe NA: De Omega Seamaster 300 op staal in de in de fifty-shades-of-blue-uitvoering. Ik kan mij niet genoeg uiten hoe mooi ik deze kleur vind. Ik had in het begin getwijfeld tussen de blauwe en zwarte uitvoering en ben zo ontzettend blij met deze blauwe uitvoering: ik heb geen twee momenten gehad in dat de blauwtinten hetzelfde leken. Het horloge lijkt wel een kameleon: in de avonden en op kantoor onder een pak lijkt het wel donkerblauw/bijna zwart en buiten onder de zon lichtblauw, prachtig!

Hoe ben ik op dit horloge gekomen? Ik ben dit jaar 40 geworden en wilde mijzelf verwennen (lees: instemming van mijn vrouw krijgen voor het doen van grote uitgaven :wink: ). Ik hou vooral van sportieve stalen horloges en kwam heel snel terecht bij een Sub. Naief dat ik was liep ik vroeg in 2018 bij S&C Rotterdam binnen en vroeg of zij nog wat voor mij hadden cq konden bestellen. Nou de reactie vond ik onbeschoft: met een glimlach zeggen dat ik dan min 3 jaar kan wachten. Hij wilde niet eens meedenken / mij op de wachtlijst zetten. (dit was net voordat de grote Rolex gekte losbarste, het was achteraf duidelijk dat S&C actief als een van de grootste grijze handelaren bezig was met het beperken van de beschikbare voorraad aan normale klanten). Ik ben toen maar geirriteerd vertrokken.
Enfin, in verband met een rumoerige tijd op werk en prive met verbouwen en verhuizen in 2019 had ik mijn verjaardag in augustus niet eens kunnen vieren. Toen ben ik pas in het afgelopen najaar verder gaan kijken naar een mooie sportief alternatief voor mijn dresser (GS). Mijn shortlist bestond uit de IWC Mark XVIII, BB58 en de SMP300. Na het verdiepen in de specs is het al heel snel de SMP300 geworden. Man man man… Wat een prijs/kwaliteitverhouding. Je kan met dit klokje gewoon niet misgaan. Ik heb het horloge via een spaanse AD via Chrono24 gekocht en kreeg het de afgelopen week net voor kerst in huis. Ik ben hier zoo blij mee. Dit wordt echt een blijvertje! Wat ben ik achteraf blij dat het (met alle respect) geen Sub is geworden, anders zou ik de SMP waarschijnlijk nooit om hebben gehad terwijl de SMP echt geen kwalitatief inferieur/minder klokje is (zelf veel beter imo).

Ik ga de technische toelichting beperkt houden aangezien onze forum vriend @quantore hier recentelijk al uitgebreid op in is gegaan. De zaken die mij het meeste aanspreken:

*Blauw keramiek
*Nauwkerigheid (afwijking in de eerste week van dragen + 1,5 sec/dag (en het wordt nauwkeuriger binnen 2 maanden omdat het horloge dan optimaal geolied/ingewerkt is). Ook super: de mogelijkheid om de METAS testresultaten van je eigen horloge na registratie bij Omega te zien
*Eigen karakter en origineel design (het is echt geen wannabe sub qua looks)
*Een echte toolwacht
*Het glas is nagenoeg onzichtbaar
*Zeer fijne stalen band met micro-adjust (ik vind de nieuwe design met meer rechte lijnen veel mooier dan de vorige versie. Het valt lekker op mijn 17,5cm pols.
*Veelzijdig draagbaar: ik zal dit horloge letterlijk zowel in het zwembad als in vergaderingen met RvC-leden op kantoor kunnen (lees: gaan) dragen.

Nou, genoeg gelul. Hieronder de pics.

Iedereen een hele fijne jaarwisseling en een fantastisch 2020!

Technisch: Omega Horloge Seamaster 42mm Diver 300M Master Chronometer Co-Axial 210.30.42.20.03.001 op staal, A.K.A. SMP300, A.K.A.: bondwatch

71 likes

Heel fraai, gefeliciteerd!

1 like

Veel plezier ermee in 2020!!!

1 like

Gefeliciteerd, veel draagplezier :+1:

1 like

Zeer fraai, goede keuze. Geniet ervan

1 like

Sehr schon. Gefeliciteerd met je nieuwe SMP. Ben een beetje jaloers, maar dan wel in de positieve zin ;-).

1 like

Prachtig horloge! Veel plezier ermee in 2020!

1 like

Geniet ervan! Is een top stuk!

1 like

Prachtig! Deze meest recente smp wil ik in navolging van z’n voorgangers ook graag eens proberen.

1 like

Dank voor je fijn NA verhaal maar geniet nu vooral van deze Omega.
O ja, ook een mooi 2020!

1 like

Lekker man! Gefeliciteerd (ook nog met je verjaardag natuurlijk)

1 like

Oh oh oh, … :heart_eyes: wat een heerlijke NA!
Priceless! Staat bij mij al een tijdje op de wensenlijst, er is nu even een Speedy tussendoor gevlogen maar ik ga deze zeker ook nog proberen.

Veel draagplezier en fijne jaarwisseling! Die kan niet meer stuk denk ik … :wink:

2 likes

Topper :+1:

1 like

Dik! :ok_hand: Super mooie aanwinst! :smile: :+1:

1 like

Heel fraai! Geluk ermee!:+1:

1 like

@all, ontzettend bedankt allemaal!

@daymio, @Erik11 en @junior van harte ook aan jullie gegund! Mochten jullie toevallig uit regio Rotterdam komen, dan kunnen we echt wel een keertje afspreken en een bakje koffie doen. Kan kunnen jullie het horloge beter bezichtigen dan bij een juwelier.

2 likes

Heel mooi…:grinning:

1 like

Veel plezier gewenst met deze klassieker!

1 like

Mooi man :ok_hand:

1 like

Prachtig! :+1:t2:

1 like