🚨 NA! Omega Speedmaster 105.012 uit 1967, een tijdcapsule?

Prachtige aanwinst :heart_eyes:Gefeliciteerd en geniet er van.

1 like

Prachtig verwoord en … Welcome to the Vintage Side …

dart-v

1 like

Waanzinnige foto’s en een fraai apparaat :+1:

1 like

Wat een mooi horloge! Geniet ervan :star_struck:

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

En je hele verhaal gelezen, super interessant. Het is een detailniveau wat beetje boven mijn petje gaat (hey, een vintage speedy is ‘gewoon’ een vintage speedy toch? :joy: ) maar heel leerzaam.

Geniet ervan!

1 like

Het is een beetje een beknopte en wat kort door de bocht geformuleerde introductie van dit horloge waarmee je het eigenlijk wat tekort doet.

Desalniettemin wens ik je veel plezier met dit mooie horloge!

2 likes

Bedankt. Wat een geweldige beschrijving en ja helemaal gelezen en ga het zeker nog eens herlezen. Zelf ook een Speedmaster liefhebber met 1 in mijn kleine collectie en krijgt veel tijd om de pols.

1 like

Proficiat man.
Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar ik ga daar later nog eens voor zitten.

1 like

In 1 woord fantastisch!

En dan bedoel ik zowel het horloge als je presentatie. Wat een clinic!! Ik ben een stuk wijzer, en zal het misschien ook nog eens als naslagwerk gebruiken.

Voor mij komt er ooit ook nog eens een 105.012 of 145.012.

Dank!!! :pray:

2 likes

Alhoewel ik eerder een zwak voor de Seamaster-reeks heb, heb ik dit met passie geschreven relaas met veel interesse en plezier gelezen.
Uiterst mooi horloge met een dijk van een geschiedenis !
Veel plezier ermee !

1 like

Wat een mooi exemplaar :ok_hand:t2: en dito verhaal.

Geniet van de speedy

1 like

3 likes

Hartelijk dank iedereen! En groot gelijk als je het niet (helemaal) leest, foto’s kijken is ook leuk. En respect voor diegene die het wel hebben gelezen. Ik snap overigens niet waarom de foto’s niet vergroten als ik ze op de PC bekijk?

:laughing:

Ah dank je wel! Horlogemakers brengen het vaker aan bij een service, maar kan er geen kaas van maken. Anderhalf jaar na de productie al een service leek me ook wat onwaarschijnlijk. Maarja, ik ben ook geen sixties gewend :slight_smile:

Dank je wel! Dat is een mooi compliment! Ik hoop dat het een keer gaat lukken! Dat zou in goede handen zijn bij jou.

2 likes

Wat een interessant verhaal, weer veel bijgeleerd, heel veel draagplezier :ok_hand:

1 like

Wat een fantastisch mooi horloge.
En een geweldige beschrijving met prachtige foto’s.
Van harte gefeliciteerd met deze NA

1 like

Wat een ongelooflijk mooie aanwinst. Geniet er van.

Toen ik hem opensloeg was ik echt verrast over hoe gedetailleerd alles beschreven wordt inderdaad. Wat een monnikenwerk moet dat geweest zijn. Mochten meerdere horloge-lijnen dit type naslagwerk hebben, het zou vintage een pak aantrekkelijker maken.

Bedankt om het verschil in kastmakers duidelijk te maken. Al vaak gezien in filmpjes maar ik vond het nooit duidelijk.

:nerd_face: Wat leuk die verschillende details. Kicken als alles klopt!

Zou het kunnen dat een vader het horloge kocht in 67 en de naam en geboortedatum van zijn dochter liet graveren. Beetje zoals sommige vaders nu met een tattoo vereeuwigen?
Ik zou het gewoon laten staan eerlijk gezegd.

Doet er niet toe. Heel veel plezier met deze prachtige aanwinst. Volgende een vintage ultraman?

2 likes

Prachtig horloge. En bedankt voor het mooie verhaal.

1 like

Prachtig, en nu? Al weer op zoek of voorlopig even genieten?

1 like

Holy… wat een fijne horloge case zo met die drie toppers. Waanzinnige aanwinst en kudos voor het topic en de fotos. Zo mooi zie ik ze niet vaak.

Ga gekijk mij eigen bescheiden moderne speedmaster ook weer meer waarderen!

Geniet ervan.

1 like

alweer een mooi topic over een mooi horloge,
het zijn en blijven mooie horloges,
draag hem met plezier

1 like