Al een tijd lid op Horlogeforum en lees ik vooral mee met diverse topics. Tot ik eind vorig jaar een mooie advertentie voorbij zag komen van een Omega Speedmaster Apollo 11. Een Omega die ik al meerdere keren voorbij heb zien komen op verschillende sites en hoog op mijn lijstje stond vanwege de speciale wijzerplaat en het afwijkende van de andere speedy’s.
Uiteindelijk besloten een bericht te sturen en af te spreken in het nieuwe jaar. Tijdens de eerste ontmoeting het horloge grondig bekeken en bestudeerd, maar een horloge kopen via het forum met een aanzienlijke prijs vond ik toch nog wel een ding. In de tussentijd kreeg ik ook een telefoontje van Gassan dat er een witte Speedmaster klaarlag waar ik naar kon komen kijken. Een mooi moment om deze twee te vergelijken. Uiteindelijk toch gegaan voor de Apollo 11, dit is naar mijn mening een fraaier model met de champagne/zilverkleur dial, de zwarte sub-dials en bovendien een gelimiteerd model met een gave historie. Dus de Apollo moest het gaan worden, een tweede ontmoeting ingepland, timegrapher mee en uiteindelijk tot een mooie deal kunnen komen met @Mechoj . Twee keer afgesproken en twee keer erg leuke gesproken over het horloge en natuurlijk de hobby, goed contact gehad tussentijds en zeker een aanrader om zaken te doen met Jochem.
Zelf ben ik niet echt fan van een stalen band, dus thuis gelijk gewisseld met een nato strap. Helaas verstuurd Bark&Jack de nato banden niet meer naar Nederland, dus is het deze keer een nato band besteld bij Watchbandit, erg blij mee. Heb een zwarte en een donkergrijze band besteld, welke afgewisseld kunnen worden.
Afgelopen week wat foto’s kunnen maken van mijn nieuwe NA samen met mijn verzameling plastic Omega’s.