Horloges verzamelen is een dure hobby en dat doe ik slecht sinds enkele jaren. Maar in mijn collectie hoorde een speedmaster. Dat vind ik, maar ook vele anderen ;).
Jammer genoeg vind ik de normale speedmaster het net niet. Het trekt mij niet genoeg aan, ondanks de gave geschiedenis. Derhalve heb ik deze altijd toch laten liggen bij het uitbreiden van de collectie.
Twee jaar geleden kwam een filmpje op watchfinder over de Speedmaster Apollo 8. Het horloge en de macro shots in combinatie met zijn hypnotiserende stem made me in love. Ik had nog geen zwarte horloge, of skeletonized horloge. Dus een potentiële liefde was gevonden.
Het was midden in de COVID periode en nergens was de horloge te krijgen, laat staan te zien om te passen.
Zes maanden later was ik voor werk in buitenland, en kwam toevallig langs een Omega Boutique. Ik kon de horloge passen en het was perfect. Het keramische case en de leren band zorgden voor heerlijke draagcomfort. Daarnaast was er geen datum functie wat voor mijn een pre was. Ik bleef nog één dag en moest meteen een beslissing maken. Ik vond in die tijd het bedrag van 9000 euro eigenlijk gortig voor een horloge, dus liet ik de kans voorbijgaan.
Maar met tijd kwam daar (jammer genoeg?) verandering in. Het horloge kon mij niet los laten, en negen maanden geleden stapte ik naar een AD. Daar bleek dat ze de mogelijkheid hadden om per AD 1 te bestellen, en aangezien niemand die had besteld kon ik dat doen. De verwachte levertijd was 6 maanden, maar uiteindelijk werden het 9 maanden.
Vorige week kon ik de Apollo 8 ophalen en wat is het een prachtig horloge. Het keramische case en saffieren glas maakt dit tot een everyday watch. Ik zal erg onhandig moeten zijn wil ik het horloge beschadigen.
Enige nadeel is dat het horloge in donkere omgeving iets lastiger is af te lezen, maar de hoek aanpassen en het is weer leesbaar.
Het is niet voor iedereens smaak, maar ik heb mijn speedmaster gevonden.