NA: Omega Speedmaster Date

Holy peep jongens, zelfs ikzelf kan mezelf nog verrassen qua slettigheid.

Gisteren op zoek naar een Black Bay 36. Eveneens gisteren een knappe Speedmaster tegengekomen op MP/2dehands.be en aan de praat met de verkoper.

In eerste instantie toch niet helemaal hetzelfde vertrouwde gevoel als een transactie op HF, maar na een resem aangename appjes, een telefoontje en wat duidelijke en eerlijke toelichting over het horloge zonder twijfel de knoop doorgehakt.

Hier is-ie dan, mijn Speedmaster Date. De ideale fit voor smallepolsboys die de ellende van de piggy back chronomodule van de Reduced willen vermijden!

Morgen wat foto’s in daglicht, beloofd!

46 likes

Top aanwinst :smiley: veel plezier !!

1 like

Gefeliciteerd! Gaaf hoor mooi nieuwe aanwinst! Ik heb deze nog nooit gezien, hoeveel mm is die en weet je de lug to lug ook toevallig? Heel fraai iig :+1:

1 like

Gefeliciteerd! Heel mooi horloge. :smiley:

1 like

Mooie aanwinst! Veel plezier er mee!

1 like

Thanks man! Horloge is een lekkere 40mm en de lug to lug is 19mm

2 likes

Van welke jaar is die eigenlijk? Ik heb ooit naar exact hetzelfde horloge gekeken maar helaas was ik 2e en viste ik achter het net. Die Speedmaster Date was uit 2009 en zag er echt verbazingwekkend goed uit. Net als die van jou. :see_no_evil:

1 like

Deze is uit 2012/13 volgens Horlogemaker Bart uit Breda. Jammer genoeg geen documenten meer bij

Mooie aanwinst! Ik heb hem helaas van de hand gedaan maar mis nog wel eens met net dat beetje bling :ok_hand:

1 like

Draagt heerlijk jongens. Echt.

Heel gaaf en super herkenbaar! Ik was in 2018 ook op zoek naar een BB36, dat zou mijn eerste’ luxe’ horloge worden. Uiteindelijk via een omweg bij een … Speedmaster Date uitgekomen!

Een jaar later volgde de Tudor trouwens alsnog erbij, ik ben benieuwd of het jou ook zo vergaat :slightly_smiling_face:

Voor nu in ieder geval heel veel plezier van je mooie Speedy :+1:

5 likes

Jaja daar is ie al! Gefeliciteerd, daar ga je vast veel plezier van hebben :ok_hand:

1 like

Hahaha top! De Black Bay 36 komt er nog hoor. Heb bijna een jaar lang genoten van de Black Bay 41, maar weggedaan omdat hij nét te groot leek

2 likes

Welk model is die Date? Leuke plaat!

Het is een 323.30.40.06.001 (lekker makkelijk te onthouden ook die typenummers :crazy_face:). Dit is de laatste ‘Date’ voor de introductie van de Speedmaster Racing welke dezelfde kast gebruikt. Nog wel met een aangepaste ETA (7753, daarom is de subdial lay-out anders dan bij de jouwe), pas in de racing kreeg dit model een Co-axial uurwerk.

1 like

Geen idee wiens idee dat was ten huize Omega, maar idd :sweat_smile:

1 like

Echt leuke horloges zijn het trouwens, deze Speedmasters. Ze zijn volgens mij niet super populair en mede daardoor krijg je serieus veel waar voor je geld. De afwerking van de mijne was in ieder geval superstrak (stakke overgang tussen geborstelde en glanzende delen van de kast, rhodium indexen en wijzers bijvoorbeeld) en het is een automatische chronograaf voor het geld waar je bij de meeste concurrenten net een instapmodel met 3 wijzers koopt.

Zoals een BB36 bijvoorbeeld :smile:

2 likes

Staat je ook heel goed! Ben benieuwd naar daglicht foto’s :+1:

1 like

40 mm is gewoon perfect, heel fraai horloge :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd :+1:

1 like