Dit is nou echt zo’n horloge die een NA topic verdient omdat er zoveel over dit horloge te vertellen is.
Het meest bijzondere aan dit horloge is het materiaal waarvan het gemaakt is; keramiek. Volgens een zeer innovatief proces wordt het in eerste instantie witte keramiek in een oven op een temperatuur van 20.000 graden verhit totdat deze grijze, staalachtige kleur ontstaat.
Het keramiek is daarna bewerkt met hooggepolijste en geborstelde delen en het grote voordeel is dat dit materiaal zo goed als onkrasbaar is. Het ziet er dan ook werkelijk maagdelijk uit en dit zal dus in principe ook altijd zo blijven.
Ook de vouwsluiting is van keramiek, gecombineerd met titanium.
Dan de wijzerplaat… Deze is vervaardigd uit platina wat een prachtige kleurschakering geeft, afhankelijk van hoe het licht erop valt. De wijzers en indices zijn van hooggepolijst 18 karaat witgoud.
De grijze lederen band is van de mooiste kwaliteit die ik ooit gezien heb en van binnen tikt het prachtige Omega 9300 caliber.
Ik durf het bijna niet te zeggen van een Speedmaster, maar ik vind 'm prachtig. Mooi met de twee registers, de kleurstelling en die band. Veel plezier er mee!
Hoeveel zorgen moet je je maken om het versplinteren van die kast? Want hard is altijd minder elastisch, toch?
Werkelijk schitterende aanwinst met mooi premium materiaalgebruik! Dit lijkt me nou echt zo’n horloge dat naarmate je 'm langer hebt, hoe mooier je deze gaat vinden.
Dit dus! Bijna alle 44,25 mm. uitvoeringen zijn te prefereren boven de 42 mm. moonwatch (mijn mening). Je moet er alleen de polsmaat voor hebben. Helaas ik niet…