NA: Omega Speedmaster (Moonwatch) professional (hesalite)

De maan…om verschillende redenen heeft dit altijd tot de verbeelding gesproken…

Reden 1:

Als groot liefhebber van echte toolwatches en extreme avonturen en uitdagingen heeft de ruimtwedloop van de jaren 60 altijd iets magisch gehad in mijn ogen. De Mercury-, Gemini- en Apollo missies (maar uiteraard ook de Soyuz) waren allemaal uniek en gaaf om te volgen. De eerste mens in de ruimte, om de maan en op de maan; het blijven toch technische hoogstandjes van die tijd. Ik lees er nog graag over en films over dit onderwerp vind ik stuk voor stuk tof om te zien. Maar ook hedendaagse projecten zoals Felix Baumgartner en de Red Bull Stratos vallen in deze categorie wat mij betreft.

Reden 2:

In mijn voorstel-rondje had ik al eens verteld dat mijn vrouw in 2017 is overleden. Om deze reden ga je toch anders naar het leven kijken, en de vergankelijkheid van tijd. ‘I love you, to the moon and back’, zei ze altijd tegen mij. Vooral bij volle maan, als je de maankraters goed kunt zien, sta ik hier altijd even extra bij stil.

Reden 3:

In het verlengde hiervan probeer ik altijd het maximale uit het leven te halen. Dit kan zich soms uiten in roekeloze acties. Zo had ik eind vorig jaar mijn baan opgezegd, zonder dat ik nog zicht had op een nieuwe (noot: ik ben thuis de enige kostwinnaar dus het was nogal een bold move). Toch kwam het goed en begin ik met ingang van 1 maart op mijn nieuwe baan. Een droombaan, mag ik wel zeggen. Ook op het gebied van sport daag ik mijzelf graag uit; marathons, (hele) triathlons; niets is me te gek. Soms wat onbezonnen, maar het pakt altijd goed uit. ‘Aim for the moon! Even if you miss, you land among the stars’, zeg ik dan altijd.

Kortom; genoeg beeldspraak wat met de maan te maken heeft. Niet gek dus dat mijn grailwatch toch wel de Omega Speedmaster (moonwatch) Professional is. Horlogegoal van 2020 was dan ook om deze toe te mogen voegen aan mijn collectie, daar de prijs voor dit horloge nog enigsinds te doen is.

Dit kwam in een stroomversnelling toen ik stuitte op de aanbieding van Juwelier van Willigen; deze had een verbouwingskorting van 20% op het gehele assortiment, dus ook de Omega Speedmaster. Een en ander kwam in een stroomversnelling! Helaas was hij niet op voorraad dus moest ik even geduld hebben. Uiteindelijk stond er toch afgelopen week een postbode aan de deur met 5 kilo schoon aan de haak.

Ik heb gekozen voor de hesalite uitvoering met stalen band. De stalen band, de nato-strap en de Omega velcro-strap zitten echter nog nieuw in de horlogedoos, omdat ik de Speedmaster ga dragen op een aftermarket velcrostrap. Deze foto’s volgen spoedig.

Genoeg tekst. Nu wat foto’s:

97 likes

5 kilo, dus zeker 8 Speedmasters :joy: proficiat.

Tikje achterlijk vind ik overigens die dozen die je weer ergens moet opbergen. Maar tophorloge :joy::+1:

2 likes

Ben je voor de stalen of lederen band gegaan?

Stalen band; maar heb er een (after market) velcro-strap omheen nu. Zal deze foto straks nog even plaatsen.

3 likes

Wat een persoonlijk verhaal. Geniet van de Speedmaster! :watch: :new_moon:

2 likes

Topper in huis gehaald! :+1: Mijn verhaal is wat anders, maar ik heb er deze week ook (weer) een aangeschaft. Prachtstuk met mooie historie.

1 like

Ha dit is wel herkenbaar zeg :smile:
Ook als het niet goed uitpakt dan kan je er later toch veel aanhebben. (Wat een zware teksten op deze ochtend :thinking: )

Veel plezier van je nieuwe Speedy!

1 like

Proficiat met je Speedmaster! Geniet ervan!

Geniet ervan! Zeker met volle maan :full_moon:

1 like

Gefeliciteerd man, goede keuze :ok_hand:t4:

Dat heb ik al 4 x gedaan, en nooit spijt van gehad :+1:t4:, zelfs alleen maar op vooruit gegaan.

1 like

Gefeliciteerd met je NA! :+1:

1 like

Blijft in mijn ogen toch een van de mooiste Omega’s. Veel plezier van je klok.

1 like

Nice! Prachtige klassieker in een nieuw jasje. Gefeliciteerd!

1 like

De enige ‘echte’, van harte! Veel draagplezier. :ok_hand:

1 like

Met plezier gelezen! Mooie ode aan de mooie woorden van je vrouw je kon je geen beter horloge gekozen hebben! Ik wens je veel draagplezier en veel succes met de nieuwe baan😁

1 like

Gefeliciteerd met je NA

Veel plezier !

Gister ook maar besteld, 3 weekjes wachten…voorraad was helemaal op.

2 likes

Nice! Gefeliciteerd met deze mooie

1 like

Gefeliciteerd !

Een superfijn horloge, draag hem persoonlijk liever op staal dus deel ik graag mijn ervaring met je.
Ondanks het supersimpel lijkt om de stalen band met zijn schroefjes zelf op maat te kunnen maken zou ik je willen adviseren om dit echt even door de AD te laten doen.

Ondanks een goede set horloge schroevendraaiers lukte het mij niet en ben ik super geholpen bij van Willigen (waar jij hem ook gekocht hebt) die dit sneller en netter voor me konden doen dan ik ooit zelf had kunnen proberen.
Issue is dat er een soort locktight op de schroefjes zit en ze echt HEUL goed vast zitten (met alle risico van beschadigingen van dien).

Maar voor nu op de velcro strap dus geen issue voor je, maar houdt het even in je achterhoofd mocht je toch ooit willen switchen naar de stalen band.

Veel genot gewenst met deze klassieker!

3 likes

Mijn beste,

Leuk om te lezen hoe je tot deze magistrale aanwint bent gekomen!!
Proficiat dan ook!!
Ik wens je er een formidabele tijd mee!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Bedankt voor de tip, scheelt mij zelf straks een hoop gevloek.

1 like