Goedemorgen mede horloge liefhebbers,
Het was weer eens zover, samen met de vrouw en zoonlief van bijna 4 hebben we een paar dagen vertoefd in Parijs. Wat blijft het toch een mooie stad. Wij zaten met ons hotel vlak bij Place Vendome waar alle mooie horlogemerken, en andere soort fabrikanten (diverse tassenboeren) hun vestiging hebben.
Het was totaal niet de bedoeling om een horloge aan te schaffen maar ik was wel benieuwd naar de nieuwe Omege Speedmaster Reverse Panda deze had ik nog niet in het wild gezien. Aangekomen bij de Omega Store aan de Rue Saint-Honore lag het horloge in vitrine, wat een prachtig horloge. De vriendelijke verkoper kwam naar mij toe en die had mijn Speedmaster van 2020 met hesalite al gespot en gaf mij hier complimenten voor. Ik vroeg of ik de nieuwe Speedmaster kon passen en dat was mogelijk. Onder het genot van een heerlijk bakje koffie gingen wij naar het bovengelegen winkelgedeelte wat meer een huiskamer vibe gaf en mocht ik het horloge uitgebreid passen.
Het was liefde op het eerste gezicht en ik wist op dat moment, hij gaat mee naar huis :). Ik heb wel in mijn hoofd diverse vragen gesteld van kan dit wel, is het niet teveel omdat ik onlangs in oktober nog mijn Rolex Submariner LV heb gekocht. Toen dacht ik van wij hebben ons appartement belachelijk goed verkocht, ik heb een nieuwe zakelijke deal binnengehaald en de setting zo met de vrouw en zoonlief was perfect.
Zoonlief vond het horloge heel mooi zoals hij dat zo onschuldig kan zeggen. De pinpas maar gepakt en de rest is geschiedenis. Ik kreeg van de verkoper en ook nog een mooi reis horlogeboxje bij omdat deze ook bij de nieuwe in de doos zit zodat ik mijn oude speedmaster ook veilig mee kon nemen.
Ik ben super vriendelijk behandeld en het voelde gewoon goed. Daarvoor ook bij een paar Rolex stores geweest maar de vibe daar is gewoon om te huilen waardoor ik echt een soort hekel aan het merk en de hele gang van zaken begin te krijgen.
Zie onderstaande wat foto’s met als laatste weer op de bank geploft terug in NL.