NA: Omega Speedmaster Professional 145.022

Ha mede HF-ers,

Normaal gesproken ben ik niet van de NA posts, ik geniet meer van anderen die hun prachtige aanwinsten tonen. Maar voor mijn meest recente aanwinst kon ik het niet laten, bij deze dus een verhaaltje en een plaatje.

Al een tijdje was ik op zoek naar een vintage horloge uit m’n geboorte jaar. Genoeg te vinden uiteraard, en een uitermate leuke zoektocht. De keuze is enorm maar de liefde voor Omega kreeg uiteindelijk de overhand in de filter. In het verleden heb ik al eens een Speedmaster Professional gehad, de moderne variant uit de jaren 2000. Schitterend horloge zeker met het bandje van ABP wat ik in Parijs liet maken. Maar de echte klik was er nooit. Het harde contrast van de zwarte wijzerplaat en witte wijzers en markers maakte het geheel voor mij te monotoon en dus vertrok hij weer. Een Seamaster Professional ‘Peter Blake’, een Seamaster Professional Chrono en een 2541.80.80 ‘Bond’ volgde. Een Speedmaster kwam 1 keer terug in de vorm van een mark 4.5, heerlijk horloge waarvan ik nog altijd spijt heb deze te hebben verkocht.

Een mooie vintage Speedmaster Professional uit de jaren ‘80 was altijd een graal horloge voor me maar helaas buiten budget en tevens had ik niet voldoende kennis om in het doolhof van de vintage Speedy’s goed door te komen. Het budget kon wat opgerekt worden dus de filters op Chrono24 gingen op de Speedmaster en het jaar 1982. Resultaat was op 1 hand te tellen, waren veel te duur of bij een twijfelachtig adres te koop. Wachten dus maar. Yeah right, geduld is wel een dingetje dus de filter ging qua jaar iets ruimer en stuitte toen op een mooi exemplaar uit kwam bij Schuck the Oyster in Berlijn. Volgens het serienummer komt ie uit de periode 1981-1988, Arthur hield het op 1985.

Het was dan wel geen full set en niet op de 1171 band maar daar hecht ik minder waarde aan. Ik draag mijn horloges met name op leer en nato’s en hoewel de 1171 de meest comfortabel stalen band is die ik op de Speedmaster 4.5 heb gehad kan ik bij deze prima zonder. Zeker omdat ie op een mooie nieuwe Italiaanse leren band kwam, deze is spot on wat mij betreft. Daarnaast hoorde en las ik goeie dingen over Arthur van Schuck the Oyster en was de prijs scherp. Dus de trekker overgehaald en 2 dagen later keurig bezorgd: mij droom Speedy met prachtig geel verkleurd tritium en schitterende staat:

Van de verkoper:

Bedankt voor het lezen en kijken!

55 likes

Wauw! :heart_eyes: Gefeliciteerd en veel plezier met je NA! :+1:

1 like

Geweldig! Veel plezier met je NA!

1 like

heel cool! :sunglasses: gefeliciteerd!

1 like

Prachtig exemplaar zeg! Geniet ervan!

1 like

jaaa die snap ik wel … mooi zeg !
ga er niet te lang naar kijken anders moet ik mijn nieuwe Speedmaster toch gaan inruilen voor zo’n ouwe :slight_smile:

1 like

Mooi horloge! Veel draagplezier :+1:

1 like

Proficiat, niet makkelijk om een speedmaster van 35 jaar geleden in zo’n mooie staat te vinden

1 like

Heel mooi :ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Mooi horloge.
Gefeliciteerd!

1 like

Damn, die is wel heel erg mooi

1 like

Lekker hoor!! :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Mooi, veel draagplezier :+1:

1 like

Mooi! Dat bandje ook trouwens!

1 like

Leuk verhaal! :slight_smile: Ik herken de zoektocht en Shuck the Oyster is ook langs gekomen. Wat mij opvalt is dat de lume van alle Speedmaster modellen bij StO altijd puntgaaf is. Nette aankoop!

1 like

Gefeliciteerd!! Speedmaster ziet er top uit!

1 like

Mooi hoor! Heerlijk zo’n vintage speedy.

1 like

Heerlijk horloge, puike vondst!! :star_struck:

Zoals wij Groningers zeggen; schier!

1 like

Proficiat ,mooie aankoop .

1 like

Parel voor je pols, gefeliciteerd :+1:

1 like