NA Omega Speedmaster Professional Moonwatch

Heel mooi, 1 van de wannahaves, ook van ondergetekende!

1 like

Groeten van z,n week oude broer! wel eerst even een 1,5 a 2 maanden dagelijks dragen ivm inlopen van het uurwerk. De Olie in het uurwerk moet nog goed verdeeld worden en dat neemt even wat tijd in beslag. Op advies van een klokkenmaker.

Hou er rekening mee dat hij in het begin een stukje sneller loopt, nu na een week zit ik op een plus 7/8 seconden per 24 uur was de eerste dag 10 seconden binnen 14 uur!
Ik leg hem in de avond na een dag dragen in de rode opbergdoos van Omega en met de kroon naar beneden. In de ochtend is hij gereduceerd tot plus 5 seconden na een dagje dragen is dat weer opgelopen naar plus7 a 8 seconden. Langzaam aan gaat hij steeds beter lopen, geef de klok de tijd zou ik zeggen ik ben er ook mee bezig, nog een paar weken te gaan en dan pas kan je wat zeggen over de precisie en afwijking die hij gemiddeld loopt. Succes en veel plezier ermee ik ga weer verder genieten.

5 likes

Proficiat, deze hoort natuurlijk in iedere collectie thuis!
Groeten van z’n neven:

4 likes

Gefeliciteerd met deze topper :ok_hand:

1 like

Dat is interessante info, bedankt! Ik ga zeker proberen de tips te volgen.

1 like

Mooi, veel draagplezier!!

1 like

Geniet ervan! Staat ook nog op mijn lijstje. :yum:

1 like

Net even weer een meting gedaan. Nadat ik hem vrijdag ochtend exact gelijk had gezet (Effe Hackuh) met de radio controlled, nu na 48 uur weer gemeten.

Loopt nu exact 11 seconden sneller dat is inclusief in de late avond op z,n kroon…nachtrust. Dus nu gemiddeld 5,5 seconden (ongeveer) per 24 uur sneller. De ene dag wat meer afwijking zeg maar en 1 tot 2 seconden meer in de plus dan de andere dag, kan te maken hebben met meer of minder rustig bewegingen van de arm. Maar merk zeer goed dat de Speedy zich begint te zetten. Als hij over een paar weken per 24 uur binnen de 1 tot 4 seconden per 24 uur blijft lopen mag ik tevreden wezen. Ben best wel benieuwd hoe hij zich gaat zetten qua accuratesse.

3 likes

Prachtig! Ware klassieker.

Groeten van zijn neef en oudere broer.

9 likes

Absoluut twee krakers , heerlijk om te zien. Ben wel eerlijk van mening dat de Speedy Tuesday qua prijs de pan uitreist. Op MP vanaf een 7 mille en eigenlijk is de enige verandering de wijzerplaat en een limit tot 2012 stuks maar dat is ook maar een gravering op de backsite raar eigenlijk. En ook geen stalen band erbij maar leer.

Ik zou zeggen doe op de rechter een wijzerplaat van de Tuesday en graveer er 2013 in…:joy: en zet um te koop als “special” voor een rootje of 10…:joy: maar blijft een mooie klok hoor!:+1:

Mooi koppel zo. Heeft de Speedy Tuesday ook hesalite glas?

Ook de kast is anders van de Tuesday. Geen glanzende delen. Duidelijk te zien bij de bovenste lugs op mijn foto. (en de kroon)
De wijzers zijn ook anders. Metaalkleurig ipv wit. Zoom maar eens in op mijn foto, dan zie je pas goed alle verschillen.

1 like

Jazeker. En stalen caseback.

Proficiat! Altijd goed!

1 like

Ja nu zie ik het , blijft een schitterende klok hoor. Standaard was de prijs iets van 5300 ofzo. Nog te overzien…(als m,n collega’s dit horen vragen ze of ik geschikt ben voor parnasia!:joy:) maar een van m,n collega’s had een grote muil …zo van jij bent gek! ik zeg he pik jij heb toch verleden jaar een nieuw wagen gekocht? ehh ja?..wat koste die? ehh 34 rooien, hoe oud is ie ehh een jaar ok en wat krijg je nu inruil. Stilte…ik zeg jij schrijf nu in 1 jaar gewoon effe 2 omega’s af minimaal. Ik zeg mijn Omega die zakt niet in waarde dat blijft ongeveer gelijk of wordt zelfs iets meer. Grote stilte aan de andere kant en ik liep fluitend naar de koffie automaat! ik zeg bakkie!!! je had die smoelwerken eens moeten zien whahaha!

5 likes

En zo is het maar net! Haters gonna hate…

1 like

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst :thumbsup:

1 like

Nogmaals dank voor de reacties :slight_smile:

Toch een vraag. Moet je bij het opwinden doorgaan tot het echt niet meer gaat? Of hoe kun je dit nu merken. Ik durf niet te ver door te draaien… En hoe vaak winden jullie het horloge op? Mij werd gezegd om dit gewoon 1 keer per dag te doen.

Voor de rest nog altijd zeer tevreden met dit horloge, het draagt zeer comfortabel.

Gewoon opwinden totdat het niet meer verder kan. Wel voorzichtig natuurlijk.

1 like

Hoi tpnvdb,

Ik wind hem gewoon 1 keer per dag op en gewoon tot het eind.
Je voelt dan dat hij niet verder kan , altijd rustig! draaien.
Je voelt vanzelf dat hij dan niet verder kan en dan gewoon stoppen.

Niks aan de hand mijn handopwinder van Steinhart is exact hetzelfde, gewoon doordraaien totdat hij stopt, je voelt ook dat hij de laatste 10 slagen wat zwaarder gaat draaien op het laatst dan merk je dat hij bijna geheel opgewonden is. Succes!

1 like