NA: Omega Speedmaster Reduced op een Ko 'rock and roll' snake skin band

Zoals enigszins aangekondigd ben ik van plan om terug te gaan naar kleiner, iets verfijnder en comfortabelere horloges. Een tijd lang was 44mm duikers wel mijn maat en smaak maar inmiddels kwam ik er achter dat na een dag dragen ik het gewicht aan de pols steeds storender begon te ervaren. Het was wel even een veranderende mindset nodig want een 19cm pols had in mijn beleving wel een flinke maat nodig. Inmiddels ben ik daar redelijk van afgestapt en weet ik de kleinere maatvoering goed te appreciƫren. Geen idee hoe de steeds wisselende collectie er uit gaat zien of waar het geflipperd op uit komt, het heeft in ieder geval geleid tot de terugkeer van een oude liefde, de Omega Speedmaster Reduced.

Deze oude bekende kreeg ik vandaag binnen en (wat een geluk) tevens ook vandaag de Ko-band die ik 2 weken geleden besteld had. Het lichtblauwe gedeelte van dit forum geeft nog aan dat ik op zoek ben naar een 16 mm Omega vouwsluiting (of aftermarket voor zo lang) maar ik kon niet wachten met de gedaante verwisseling van de reduceer dus ergens anders uit de doos een eenvoudige non-Omega vouwsluiting gekannibaliseerd en op de Speedmaster geplaatst.

Het vakmanschap van Ko is ongekend dus de enige onzekerheid was mijn eigen keus van het slangenleer. Ook nog een keer gewisseld omdat de eerste keuze bij Ko leidde tot de opmerking dat het leer enigszins ruw zou aanvoelen door de openstaande schubben maar mijn tweede keus werd niet eens door Ko geaccepteerd. In het kort zei hij ’ die tweede keus, dat gaan we niet doen, ik maak gewoon de eerste en dat ruwe, dat krijg ik wel goed’.

Chapeau voor Ko, de band is exact wat ik voor ogen had.

Genoeg getypt, onderstaand de Reduced op de band zoals hij aankwam, daaronder de Ko ā€˜rock and roll’ versie. Leuk, aardig, mooi, spuuglelijk, als oordeel mag het allemaal, ik blijf bij mijn overtuiging, ik vind hem Briljant.

Een fijn weekend allemaal

31 likes

:ok_hand::ok_hand::ok_hand:

:zipper_mouth_face:

1 like

Super, die band!!! Maakt volgens mij een lelijkerd nog moooooooooooi!!!
En idd, van standaard naar R&R:rofl::microphone:

1 like

Mooi hoor!
Fijn horloge :grinning:

Foto om de pols?

1 like

ā€˜Vet’!

1 like

Toch voor de Reduces gegaan! Gaaf en geniet ervan. :ok_hand:

1 like

Godsamme, @Ko-Banden flikt het hier wel weer!!! Deze wil ik ook!

1 like

Hotdamn, met die band :heart_eyes:

Interesse in een ruil met mijn LLD? :joy:

1 like

Wat een MODDERVETTE band!
Ik zit me nu al af te vragen waar ik zoiets op zou kunnen zetten…
-Blauwlederen slang op mijn Navitimer?

-Yes, zo’n band als deze op mijn Memosail

1 like

At your service :wink:

7 likes

Ik hoor wel wat de Reduced moet kosten…
Als je kleiner wil kan je ook weer terug naar dƩ 41mm Colt! :wink:

1 like

Verdomd…
Nu wil ik ook weer een Reduced…

1 like

Inderdaad, betaalbaar alternatief :wink:

Je staat op de lijst Erik :wink:

Wat een hobby Robert :sweat_smile:

2 likes

Prachtig!

1 like

Heel gaaf!

1 like

Mijn beste,

Goed gedaan hoor!!
Mooie combinatie horloge en Ko-band!!
Ik wens je er een aangename tijd mee. :watch:

En voor straks: ā€œBuona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi om te lezen hoe je smaak veranderd. Herkenbaar.
Het resultaat… Top! Game combi :ok_hand:

1 like