Bij mijn Speedmaster Reduced viel me ook op dat er tijdens het dragen niet erg veel gangreserve toegevoegd werd in vergelijking tot mijn Rolex. Als hij bewijze van nog 5 uren over had en ik droeg hem een dag, dan stond hij halverwege de dag erna alsnog stil. Als ik hem daarentegen volledig opwond, haalde hij de 40 uren wel. Ik heb deze kwestie ook voorgelegd aan Nico Rijsman (hij had mijn horloge geserviced) en hij gaf aan dat dit normaal was bij de Speedmaster Reduced en dat de veerton nou eenmaal minder snel gevuld wordt dan bij de Rolex.
Ik zou dus aanraden om hem eens volledig op te winden om vervolgens te kijken hoe lang het blijft lopen.
Het is en blijft een prachtig horloge, veel plezier ervan!
Kan zijn dat de olie uitgedroogd is, als je een adresje moet hebben van iemand die aan de Reduced kan werken moet je mij even een PM sturen. Mijn Reduced heb ik nu bij Schaap&Citroen liggen maar die rekenen 750,- (volledige service). Zou dat niet adviseren als je hem net hebt en het wellicht iets kleins is
Ik zou hem eerst eens een paar dagen dragen en dan elke ochtend even volledig opwinden. Daarna meten en dan weer je het wel. Even mij iemand met een Timegrapher langs lopen en erop leggen.
Ja sinds dat is ingevoerd is het misschien een non-issue geworden. Het is dat je met de gangbaardere uurwerken ook bij een goede onafhankelijke horlogemaker terecht kan. Of die zich aan het DD-uurwerk in de reduced willen wagen is wat anders. Desondanks blijf ik ze mooi vinden. Heb er ooit een gepast, de maat is echt perfect voor mijn mini-polsjes (net als mijn mid-size Seamaster), maar ik werd niet helemaal senang van die zaak toen en heb toen toch maar niet gekocht. Wie weet komt hij er ooit wel.
Top. Dit hou ik graag in gedachten. Eerst een paar dagen afwachten. Wil het horloge graag op den duur wel naar Omega sturen. Dan ben ik er daarna zeker dat het horloge een tijdje mee kan.
Ik las dat ik een klik zou moeten horen als het horloge volledig opgewonden is, klopt dit? Heb het vanmiddag geprobeerd, maar kreeg geen klik te horen.
Dit is de eerste keer dat ik dit lees. Zelfs in het bijgeleverde omega boek staat dat manual winding mogelijk is. Nou ben ik absoluut geen expert. Maar waar vind ik dit terug dan?
Ik heb ook lang gezocht. Wilde een full set. En deze heb ik gelukkig gevonden. Wellicht helpt het om eens een oproep te vragen in het gezocht hoekje op het forum. Ik werd privé benaderd door iemand bij wie het gelijk goed voelde. Had netjes alle papieren op orde.
Het kan wel, maar de 2892-a2 heeft te tere tandwielen om dit vaak te doen. Ze slijten keihard weg en dan is het gevolg: defect en vuil (slijpsel) in het uurwerk.
Dat zal ongetwijfeld niet in het boekje staan (Omega wil horloges en service aanbieden voor €€€, men is niet bezig met informeren op technisch terrein), maar is een bekende kwaal van de 2892 en 2824.
Thanks voor de info. Ik hoop gewoon dat het horloge morgenochtend nog loopt en daarna blijft lopen. Ik zal m de komende weken toch niet af doen. En dan kan ie over een tijdje eens helemaal nagekeken worden !
Zover ik kan zien op internet heb ik daar apparatuur voor nodig. Of kan dit makkelijker? Voor het onderhoud komt het wel goed. Zag op het forum al wat topics hierover.