NA Omega Speedmaster Reduced

Afgelopen maandag heb ik na een poosje zoeken eindelijk een mooie Omega Speedmaster Reduced gekocht. Dinsdag heb ik het glas laten polijsten en ik moet zeggen dat ik wel onwijs blij ben met het resultaat.

64 likes

Ja het is en blijft een mooi horloge.
Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst. Ik heb de mijne recent verkocht maar het blijven mooie horloges :ok_hand::ok_hand:
Kon je het polijsten niet zelf doen met Polywatch?

1 like

Van harte met je nieuwe aanwinst! :smile: :+1:

1 like

Schitterende NA!

Groetjes van mijn Speedy Reduced:

11 likes

Mooi hoor. Draagt ook lekker die maat.

1 like

Hier heb ik naar zitten kijken, maar heb het nooit eerder gedaan. Was bang dat het niet goed zou gaan en ik nog langer moest wachten tot ik het horloge eindelijk kon dragen.

Ligt eraan hoe erg de krassen waren. Lichte krasje kun je er makkelijk uithalen met Polywatch en wat spierkracht (zelfs grotere).

Fijn dat het toch gelukt is. Heel veel draag plezier!
Hier nog een plaatje van mijn ex :stuck_out_tongue_closed_eyes:

4 likes

Heel mooi, veel plezier gewenst.

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA! :+1:

1 like

Ik heb gelijk een vraagje.
Het horloge loopt nog goed. De seconde wijzer (de lange van de chonograaf) springt nog mooi in het midden. Het horloge heeft heel lang stil gestaan. Het horloge heeft een volledige service gehad jaren geleden en is daarna amper gedragen.

Nu merk ik dat de gangreserve van het horloge niet meer goed is. Zou 40 uur moeten zijn en haalt de 12 niet. Betekent dit dat het uurwerk voor onderhoud moet? Of kan het komen doordat het horloge zo lang heeft stil gestaan en verdwijnt dit langzaam weer ? Ik zou het horloge graag een paar maanden dragen voor ik 'm voor onderhoud weg stuur. De eerder genoemde punten deden mij namelijk vermoeden dat het horloge nog wel een tijdje mee kon tot de volgende service beurt.

Alvast bedankt.

2 likes

Goede reden om een paar keer per dag even lekker je horloge op te winden.
En als het over een paar weken / maanden dan nog steeds zo is, dan zal je toch aan een beurt moeten geloven.

1 like

Dank je voor je reactie. Het is een automaat, moet ik deze dan ook handmatig opwinden?

Bedoel je dat hij na volledig opwinden, stil ligt op je nachtkastje er na 12 uur mee ophoudt?

1 like

Gefeliciteerd met je NA, veel draagplezier toegewenst

1 like

Na hoe lang dragen is een horloge volledig opgewonden? Ik heb het horloge gister een aantal uurtjes gedragen en vanochtend stond deze stil. Wellicht te kort gedragen. Maar ik was verbaasd

Ik zou hem handmatig (dus met de kroon) volledig opwinden en op basis daarvan de gangreserve meten. Ik zie de automatische manier van opwinden (rotor) meer iets als om het horloge aan de gang te houden dan om hem volledig op te winden.

1 like

Mooie Speedy Reduced! Staat hier ook al lang op mijn lijstje. Al ben ik altijd wat afgeschrokken door het veel besproken uurwerk… Veel plezier er mee!

3 likes

Hoi Daniel,

Dat heeft mij ook aan het denken gezet. Echter is het onderhoud voor alle speedmasters bij de officiële dealers hetzelfde bedrag. Zijn standaard prijzen. En ze moeten allemaal onderhouden worden. Wellicht helpt dit iets.

Blijft toch gewoon een mooi ding, betere maat dan de gewone speedy!

1 like