Mijn eerst NA sinds ik lid ben van dit prachtige forum, sterker nog, het eerste écht mooie horloge dat ik ooit heb aangeschaft.
Na het afronden van 4 jaar deeltijd studie mocht ik mezelf trakteren op een mooi aandenken. In mijn zoektocht langs de etalages van de verschillende juwelier viel mijn oog op de Omega Speedmaster professional. Maar gezien de prijs viel deze optie snel af. In mijn zoektocht naar vergelijkbare modellen kwam ik de reduced tegen die wel binnen budget kon vallen.
Na met verschillende vrienden over mijn zoektocht te hebben gesproken wees een van hen mij op dit forum. En vanaf dat moment heb ik veel geleerd waar je op moet/kan letten bij de aanschaf van een tweedehands horloge. Met name bij de speedmaster reduced is de onderhoudsgeschiedenis wel belangrijk, wil je achteraf niet voor verrassingen komen te staan.
Mijn wensen werden steeds duidelijker, een gave Omega speedmaster reduced, met box en papieren en een bekend (liefst recent) onderhoudsgeschiedenis. Let the hunt begin…
Dagelijks een of (vaak) meerdere checken van marktplaats, HF, chrono24 naar geschikte opties. Vaak leverde deze dagelijkse routine niets op, één keer viste ik achter het net. En er was zelfs een moment waarop ik dacht, nou laat maar even gaan, dat horloge komt wel een keer…
Totdat afgelopen zondag ineens een nieuwe advertentie in het blauwe gedeelte kwam. @Jsch wilde van zijn Speedmaster reduced af. En hij voldeed aan al mijn wensen: originele box✔, papieren✔, recent onderhoud✔ en de prijs was binnen het budget. Snel een bericht gestuurd en ik was de eerste en we maakten een afspraak voor vandaag.
Vanmorgen in de auto op weg naar mijn nieuwe horloge! Spannend! Gelukkig was @Jsch een aardige man en hebben we even leuk gesproken over de speedmaster, HF enhorloges over het algemeen. En natuurlijk de overdracht van mijn nieuwe horloge. En ik kreeg onverwachts ook nog een mooie bruine lederen band erbij. Echt top!
Oke, ik ben nog onervaren in ‘horlogeland’ maar dit exemplaar is werkelijk in perfecte staat. Hij lijkt wel nieuw, geen krasje te zien. Ik ben echt enthousiast over mijn nieuwe aanwinst!
Alleen nog even de bracelet op maat (laten) maken, en hem op de bruine band laten zetten en dan kan ik hem dragen!
Hieronder enkele foto’s.
P.s. iemand nog tips hoe ik deze aankoop het best aan mijn vrouw uit kan leggen;)
Grapje natuurlijk! Fijn weekend.