Gezien het alweer 8 maandjes geleden was dat ik voor het laatst een nieuw horloge heb gekocht vond ik het wel weer eens tijd
Eigenlijk al vanaf het begin dat ik met de horloge hobby bezig heb ik, zoals velen, een zwak voor de Omega Speedmaster Professional. Deze staat dus ook nog steeds op het lijstje. In eerste instantie was ik daarom ook aan het kijken naar de Speedmaster Reduced. Na wat research las ik dat de uurwerken uit de Reduced nog wel eens problemen op kunnen leveren tijdens het servicen en dus had ik de gedachten van de Reduced maar aan de kant gezet. Totdat…
Via het forum zag ik in eens dat @The_Don een mooie Speedmaster Date Reverse Panda (3511.50) te koop had staan, een mooie JDM Special. Wederom op onderzoek gegaan, hierbij kwam ik er achter dat deze versie van de Speedmaster Date gebruikt maakt van een Omega Calibre 1155 (Valjoux / ETA 7750) en dus een stuk gemakkelijker te servicen zijn dan de Reduced uurwerken. Na een paar dagen de advertentie in de gaten te hebben gehouden, wat lopen twijfelen, uiteindelijk toch de knoop door gehakt. Na wat contact met @The_Don verder hadden we een tijd en plaats afgesproken om de deal te sluiten. 1 uur en 20 minuten rijden is niks te veel voor een mooie klok toch?
En toen was ie daar, in mijn handen, wow! Wat ziet hij er goed uit voor zijn leeftijd! (ergens tussen 1995/1996) Al heel snel had ik door dat ik hem mee naar huis ging nemen in ieder geval. Na nog wat geklets over horloges tevreden de auto ingestapt en naar huis toe gereden. Inmiddels een dag of 3 om de pols en ik ben er echt gek op! Naar mijn gevoel ook een soort van mijlpaal want dit is mijn eerste Omega! Toch weer iets om van het lijstje af te strepen. Alhoewel, die Speedmaster Professional komt er waarschijnlijk ook ooit nog eentje !
Prachtige Speedmaster Jay, geweldig en degelijk uurwerk deze automaat. Mijn Speedmaster Automatic Silver uit 2001 heeft hetzelfde uurwerk, uitstekende ervaringen! Gefeliciteerd en veel plezier er mee gewenst.
Bedankt Hans! Hopelijk blijkt deze net zo betrouwbaar als zijn reputatie zich voor doet
Hij lijkt, ondanks een onbekende service historie, erg netjes tijd te houden heb ik het idee.
De vintage lume dots voegen, naar mijn idee, net dat beetje extra vintage vibes toe waar ik zelf altijd wel gek op ben! De lume zelf is niet veel meer waard maar dat valt te verwachten op zijn leeftijd!
Prachtig horloge! Een panda of reversed panda heeft altijd wel mijn interesse, deze ziet er ook nog erg mooi uit zeg, proficiat met de aanwinst!
Ben wel van mening dat je je zorgen om een Reduced niet perse zo zwaar moet laten wegen. Je koopt geen Reduced omdat je hebt horen zeggen dat het uurwerk minder is maar je koopt wel een Valjoux met een onbekende servicehistorie? De horlogemakers hier op HF die Omega certified zijn draaien niet minder hun hand om voor een Reduced als voor een Valjoux hoor.