NA Omega Speedmaster Sapphire Sandwich

Ik had dit bericht al gisteravond beloofd, maar het kwam er niet van. Hier is dan het verhaal van mijn nieuwe aanschaf.

Voorheen kocht ik horloges om bepaalde mijlpalen te vieren en ik merkte de laatste tijd dat ik nieuwe mijlpalen niet meer voldoende vond. Daarmee bedoel ik te zeggen: ik stelde een doel en wanneer ik het haalde, vond ik het toch niet bijzonder genoeg om mijzelf daarvoor te trakteren op een horloge. Als voorbeeld het bepalen van mijn masterdiploma, het starten met een nieuwe baan of het halen van een examen waar slechts 27% geslaagd was. Om me heen zegt dan iedereen dat het knap is, maar ik vind het zelf wel meevallen.

Het gaf me ergens het gevoel dat het allemaal niet genoeg was en dus wilde ik mezelf eraan herinneren dat ook progressie gevierd mag worden. En met welk horloge vier je prestaties? Met het horloge dat gelinkt wordt aan de potentieel grootste prestatie die de mensheid ooit heeft gemaakt, namelijk de landing op de maan (ondanks dat ik zelf vrij weinig heb met ruimtevaart), namelijk de Omega Speedmaster Professional.

Vrijwel iedereen die ooit langer dan 10 minuten naar horloges heeft gezocht, heeft de speedmaster wel eens gezien, dus hij stond al lang op de radar. Dan kom je momenteel vier varianten tegen, namelijk het nieuwe en het oude model en de hesalite of saffier variant. Voor mij was één ding wel duidelijk, ik wilde de saffier, want dat uurwerk is gewoon om bij te kwijlen, ondanks dat de hesalite de versie is die naar de maan gaat/ging. Omdat het voor mij een horloge is ter viering van prestaties/voortgang, heb ik gekozen voor het nieuwe model, want mijns inziens zijn de co-axial escapement en de spring drive toch wel twee van de grootste ontwikkelingen in de horlogewereld.

Bedankt voor het lezen, dus hierbij de foto’s:

54 likes

Mooie aanwinst hoor, gefeliciteerd!

Mooi hoor. Veel plezier er van👍

Gefeliciteerd, blijft iconisch :wink:

Van harte! Absoluut mooi spul.

mooi horloge,
indrukwekkende achterkant,
gefeliciteerd, geniet ervan.

Proficiat! Mooie aanwinst!

Gefeliciteerd met je Speedmaster Jurjen, wens je veel draagplezier met dit mooie horloge :ok_hand: :+1:

Mooi man, gefeliciteerd. Erg vet!

Gefeliciteerd :+1:

Tof, enjoy man.

Gefeliciteerd :+1:t2:
Geniet ervan

Prachtig! Gefeliciteerd en geniet ervan, Speedy is echt top :star_struck:

Prachtig – en hoe terecht! Soms lijkt een opwaartse spiraal meer op rondgaan in cirkeltjes. Toch, je leert altijd wel wat, al is het maar de introspectie dat het voelt alsof je weinig bereikt – ook dat is niet vanzelfsprekend.

Heeft die 3861 band eigenlijk nog iets van fijn-afstemming?

Zeker! Hij heeft twee micro-adjustments die best dicht tegen elkaar staan (ik denk twee milimeter ruimte). Ik heb echter foto’s gezien van de ruimste stand en dan krijg je een soort gat tussen de clasp en de band, dus dat zou ik niet aanraden. De links zijn redelijk kort, dus ik kon zonder de micro-adjustments de juiste maat vinden. :slight_smile:

1 like

Prachtig horloge en daarmee een fantastische aanwinst!
Heel veel draagplezier.

Heel mooi horloge!!

Veel plezier er mee.

Maar wat was nu de mijlpaal om deze toch aan te schaffen ?

1 like

Geen, haha. Het was dus om de progressie te vieren en mezelf eraan te herinneren dat je ook trots mag zijn op progressie naar een doel toe.

1 like

geniet van deze mooie tijd :sunglasses:

Pwoah, toch ook een mooie uitvoering deze nieuwe Co-Axial versie van de Speedmaster.
Geniet ervan, veel draagplezier toegewenst met deze klassieker. :+1: