NA: Omega Speedmaster Triple Date + CASIO B650ED-1A

Een tijdje terug kwam het idee in mij op om een horloge uit hetzelfde bouwjaar als ikzelf (‘95) in bezit te willen hebben. Waarom?…… ja gewoon leuk. Iets om ooit door te kunnen geven aan mijn (nu nog denkbeeldige) kinderen.

Na de zoekfunctie hebben ingesteld op Chrono24 kon het struinen beginnen!

Al snel viel mijn oog op een speedmaster uit het jaar waarnaar ik zocht! Al een voorliefde voor de speedmaster serie van Omega hebbende werd ik hier natuurlijk enorm enthousiast van.

Een grail van mij is de Moon-Watch, echter ligt die voor nu nog even buiten mijn prijsklasse.

Het horloge bevalt enorm goed, hij is een mooie 39mm en zit goed om mijn iets wat smallere polsen. Hij heeft genoeg fijn stel mogelijkheden welke ik nu nog volledig benut totdat de juweliers weer open zijn en ik een schakel ertussen uit kan laten halen.

Enige nadeel wat me opvalt is dat de rotor erg luid is. Het doet me een beetje denken aan het getik van een ratel. :confused:

Maar genoeg geouwehoerd, hier volgen de foto’s van het (huidige :wink:) parade paardje van mijn collectie!:

![D(upload://mDhl4stiSHlfGaYyje3Gtep8qBJ.jpeg)

Oh en ik keek laatst de film Project Power waar de CASIO B650ED-1A in voorbij kwam. Aangezien ik fan ben van horloges die op het witte doek voorkomen vond ik dat deze ook in de collectie moest.

Hoewel ik twijfel of deze film op het witte doek is verschenen aangezien hij uitkwam in de coronatijd….maar dat is een andere kwestie….

Dit waren gelijk mijn duurste en (een van) mijn goedkoopste horloges bij elkaar.

Ach wat zegt de prijs ook over de mate waar in men van horloges kan genieten. :man_shrugging:

Fijne feestdagen iedereen en een goed uiteinde! :santa:

36 likes

Prachtige aanwinst :+1::+1:

1 like

Mooie aanwinsten! En bouwjaar 95 … je bent net zo oud als mijn dochter :wink:

(die geeft alleen helemaal niks om horloges helaas, en haar vriend ook niet :frowning: )

3 likes

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinsten!

1 like

Ik vind het een erg mooie Speedmaster!

1 like

Top! Enjoy!

1 like

alweer een uitzonderlijk mooie verschijning :smiley: :ok_hand:
geniet van deze klatser :wink:

2 likes

Mooie combi :+1::+1:

Hier 1996 en 2020 :wink:

4 likes

Allen bedankt!

2 likes

In essentie dezelfde combi en uit bijna dezelfde jaren! goeie smaak :smile: hahah

1 like

Fraaie aanwinsten! Van harte en veel draagplezier. :ok_hand:

Is het een 7750 werkje dat in de Omega zit? Dat zou de luide rotor verklaren in elk geval. Die zijn nogal noisy, maar dat draagt wel bij aan de charme. Leuke aanwinsten!

2 likes

Klopt! Het is de Omega Calibre 1151, gebaseerd op de VJ7751.

Mijn Speedmaster date met Calibre 1164 (gebaseerd op de VJ7750) heeft net hetzelfde. Grappig gevoel!

Mooie aanwinst trouwens, OP!

1 like

Het is een 1151 kaliber en volgens @jp3007 is het dan een 7750 uurwerk idd. Weer wat geleerd!
Het heeft zeker zijn charme.

1 like

Thanks!
Ben blij om te horen dat het gewoon bij het horloge hoort. Weet je of dit ook het geval is met de wat modernere speedmasters?
Naast het horen van de rotor voel je het idd zelfs op de pols.

1 like

Mooi zo’n triple date, veel plezier ermee! En zeker Speedy Tuesday niet vergeten dat hoort er nu bij :rofl:

1 like

Goh, alle horloges met een VJ775x calibre (of eentje hierop gebaseerd, zoals de onze) heeft dit wel. Heeft dus niets met modern of niet modern te maken persé.

1 like

Goeie! Ik houd die Tuesday in de gaten, gaat namelijk best met zo’n triple date :joy:

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Proficiat, veel draagplezier. Knappe triple, die kom je niet zo vaak tegen!

1 like